کد خبر: 665061
تاریخ انتشار :

سیدرضا اکرمی مطرح کرد:

ضرورت اصلاح‌ ساختارها از سوی نخبگان، عقلا و دلسوزان نظام

سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با سایت «خبرسراسری» گفت: باید در همه چیز تجدیدنظر کنیم و اول از همه خودمان را نقد کنیم. دولت هم در کنار ملت همین کار را انجام دهد.

ضرورت اصلاح‌ ساختارها از سوی نخبگان، عقلا و دلسوزان نظام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت خبرسراسری، سیدرضا اکرمی، نماینده ادوار مجلس، درباره لزوم اصلاح ساختارها گفت: «من به عنوان کسی که پنج دوره نماینده مجلس و فرمانده تبلیغات یک دوره جنگ بوده‌ام، برداشت جدی‌ام این است که بالاخره ما تجربه های بسیار فراوانی پیدا کرده ایم یکی در بخش اقتصاد است،الان 80درصد اقتصاد ما دولتی است و جواب نمی دهد همه دنیا به این نتیجه رسیده است که دولت کاسب خوبی نیست دولت می تواند هادی و حامی باشد. اصلاحات باید در اقتصاد ما نیز صورت بگیرد و بخش تعاونی را تقویت کنیم تا 25درصد اقتصاد ما را بگیرد و دولت نیز این بخش اقتصاد را حمایت و اصلاح کند. مقام معظم رهبری چندین سال سال نو را سال تولید در ابعاد گوناگون اعلام کردند ولی واقعا مسئولین جدیتی در این زمینه ندارند و فقط نگاه می کنند و در ادارات مختلف به تولید عملا بهای لازم داده نمی شود؛ من آماری دارم که 700هزار واحد صنفی بی پروانه داریم اما نظارتی وجود ندارد از سوی دیگر قاچاق یکی از آسیب ها و بلا برای کشور است هم از ناحیه ورود هم توزیع هم مصرف؛وقتی هم می خواهیم با قاچاق مبارزه کنیم نباید در حرف بگوییم نیاورید!یکی از تفکیک هایی که عملا بین دولت و ملت وجود دارد این است که دولت حرف می زند و مردم عمل نمی کنند.باید مردم ما هم در برخی مسائل رفتار ها را اصلاح کنند».

او در ادامه نسبت به اولویت‌ها در اصلاح ساختارها افزود: «در قانون اساسی باید در بخش هایی تجدید نظر کنیم از جمله در بخش اقتصاد و یا در رسانه ها مثلا ما صدا و سیمایی داریم که وزیر ندارد که بتوان آن را استیضاح کرد و از او سوال کرد فقط انتخاب می کنند و مدیر آن منصوب می شود و یک صدا هم قطعا دیگر جواب نمی دهد ما باید صدا و سیما قانع کننده ای داشته باشیم که بتواند اقناعی حرف بزند.خدا رحمت کند آقای فلسفی را یک زمان می‌گفت واعظی که رقیب داشته باشد در منبر رشد می‌کند اما اگر رقیب نداشته باشد فقط از او تعریف می‌کنند و به جایی نمی‌رسد. در صداوسیما حتما باید اصلاحات انجام دهیم. در دانشگاه‌ها نیز میزگردهای آزاداندیشی واقعی وجود ندارد.باید در همه چیز تجدید نظر کنیم اول از همه خودمان را نقد کنیم دولت هم در کنار ملت همین کار را انجام دهد».

اکرمی در پایان درباره میزان توانمندی حاکمیت در انجام اصلاحات گفت: «رسول اکرم(ص) فرمودند فقط مرگ چاره ندارد که آن هم دست دیگری است ولی هر دردی درمان دارد اما باید اول درد را بشناسیم و آن کسی که می شناسد باید برای اصلاح برنامه داشته باشد و بعد آن کسی که صاحب درد است بپذیرد که درد را درمان کند.در مورد امام نقل می کنند امام حتی بیمار خوبی هم بود یعنی هر چه پزشک دستور می داد عمل می کرد. اصلاح ساختار اول باید از سوی خبرگان و نخبگان و عاقلان و دلسوزان و خیرخواهان نظام صورت بگیرد و بگویند ما اول مشکلاتمان دقیقا در کجاست، وقتی بررسی کردند آن را به نظر مردم برسانند و با رفراندومی اصلاح قانونی اساسی صورت بگیرد همانطور که امام بعد از ده سال اجازه داد در قانون تجدید نظر شود.باید آرام آرام به عمل اصلاحی بپردازیم و مردم و دولت در کنار هم این کار را انجام دهند،نمی توانیم بگوییم هرطور دلمان می خواهد کار کنیم.اصلاح امور باید حتما انجام بگیرد و نتیجه هم خواهد داد و این وظیفه ایست که کاری غیر از آن ممکن نیست».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها