کد خبر: 665085
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با حسین انواری

درگیر یک جنگ نرم تمام‌عیار هستیم

حسین انواری گفت: ما باید جامعه را از فضای احساسی به سمت منطق و تعقل ببریم تا در آن شرایط آن شرایط امکان گفت‌وگو به وجود آید.

درگیر یک جنگ نرم تمام‌عیار هستیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: وضعیت این روزهای ایران همچنان به آرامش مورد نظر مسئولان نرسیده است. اما برای بازگردادن سیاست به مسیر قانونی و رسمی چه باید کرد؟

حسین انواری، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «یک چالش دامی همواره وجود داشته است؛ از ابتدای انقلاب تا کنون و آن تقابلی است که ما با آمریکا داریم. اصلا تفکر آمریکا و ایدئولوژی آنها در تقابل با جمهوری اسلامی است. نظام ایران با آمریکا تضادهای گسترده دارد و آمریکایی‌ها هم همواره علیه ما اقداماتی انجام داده‌اند. از همان ابتدای انقلاب و ماجرای طبس تا ترورها، جنگ، تحریم‌ها و... ما باید خود را برای تقابل با این کشور همواره باید آماده نگاه داریم و همان‌طور که در این بیش از چهل‌سال مقاومت کرده‌ایم، از این به بعد هم باید در برابر دسیسه‌های آمریکایی‌ها حواسمان جمع باشد و آمادگی داشته باشیم. واقعیت این است دسیسه‌های آمریکا وارد فاز جدیدی شده است. آنها روی نسل جوان ایرانی کار کرده‌اند و می‌خواهند آنها را در برابر نظام جمهوری اسلامی قرار دهند».

او ادامه داد: «ما اکنون هم در یک جنگ نرم تمام‌عیار هستیم و می‌بینیم که رسانه‌های معاند هر دروغی را می‌گویند تا مردم را تحریم کنند. آنها دروغی را پرتاب می‌کنند و برخی نیروها در داخل آن دروغ را دریافت کنند و گسترشش دهند و آنقدر روی آن کار کنند تا باورپذیر شود. این شرایط یک جنگ است و باید خود را به عنوانی کشوری در جنگ آماده کنیم».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «ما باید جامعه را از فضای احساسی به سمت منطق و تعقل ببریم تا در آن شرایط آن شرایط امکان گفت‌وگو به وجود آید. اگر در چنین فضایی گفت‌وگو شکل بگیرد، می‌شود به نقاطی مشترک دست یافت».

انواری در پایان گفت: «علاوه بر اینها دستگاه‌های مسئول باید بر موضوع آموزش و پروش هم کار کنند تا از این بستر تعقل بر احساسات غلبه کند زیرا هر مقدار تعقل کاهش یابد غبار دروغ‌ها و احساسی‌کردن مردم افزایش می‌یابد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها