کد خبر: 665259
تاریخ انتشار :

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: اعتلای فرهنگ و هنر باید در بستر مناسب پیگیری شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان آن که برای رشد فرهنگ و هنر و کاهش مشکلات این حوزه باید به منشاء آن برگشت، گفت: تقویت کانون های فرهنگی نظریه فرهنگی دولت است و اعتلای فرهنگ و هنر باید در بستر مناسب آن و با حوزه تاریخی و فرهنگی پیگیری شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: اعتلای فرهنگ و هنر باید در بستر مناسب پیگیری شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از روابط  عمومی فرمانداری رامسر، محمدمهدی اسماعیلی در جمع مسوولان این شهرستان در فرمانداری افزود: در دولت سیزدهم حوزه فرهنگ و هنر از حوزه اصلی انقلاب جدا نمی شود زیرا انقلاب ماهیت فرهنگی دارد و برخاسته از اعتقادات مردم است و مساجد و کانون ها جلوه های آن به شمار می روند.

وی با اشاره به پشتیبانی خوب دولت از حوزه فرهنگ یادآور شد:  در لایحه ۱۴۰۲ با سازمان برنامه و بودجه مشکلات سال گذشته را کاهش دادیم و بسیاری از مسائل تبصره ۹ و ۱۸ بندها را اصلاح کردیم و دو درصد بودجه فرهنگی دستگاه ها را شفاف تر می کنیم تا مشکل اجرایی نداشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد : همچنین انجمن سینمای جوان در شهرستان ها تقویت می شود زیرا ابزار خوب آموزشی است و جشنواره موسیقی کودکان نیز پیگیری می شود و آمادگی برای حمایت را داریم.

اسماعیلی با بیان این که حمایت های خوبی در حوزه مساجد پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد:  مساجد می تواند محل آموزش های فرهنگی و هنری شود و باید این مسائل در کالبد معنوی مساجد تقویت شود.

وی از تهیه طرح بشرا توسط معاونت قرآنی خبر داد و  افزود: این طرح بسترساز رشد است و باید فعالیت های قرآنی در استان مازندران توسعه یابد.

اسماعیلی درباره مجتمع فرهنگی تنکابن نیز یادآور شد: بازسازی این مجتمع  جزو اولویت ها قرار می گیرد و این وزارتخانه از نظر منابع مالی ضعیف است و امکان ساخت و ساز چندان برایش فراهم نیست بنابراین باید با تدبیر مشکلات را حل کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد : هم اکنون در حال دریافت مجوز برای رفع مشکلات منابع انسانی حوزه فرهنگ در سه شهرستان غرب استان مازندران هستیم چرا که در هر شهرستان هر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید یک اداره و یک خودرو داشته باشد و منابع انسانی وز یرساخت های مورد نیاز آن باید تکمیل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز به طور سرزده به رامسر سفر کرد ئ فردا شنبه در آیین روز مازندران که در بخش کجور نوشهر برگزار می شود شرکت خواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها