کد خبر: 665523
تاریخ انتشار :

مهاجری:

با پایان‌یافتن اعتراضات نباید مسئولان به خواب زمستانی بروند

محمد مهاجری گفت: با پایان‌یافتن اعتراضات نباید مسئولان به خواب زمستانی بروند و لازم است اصلاحات سیاسی در کشور صورت بگیرد.

با پایان‌یافتن اعتراضات نباید مسئولان به خواب زمستانی بروند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت «خبرسراسری» محمد مهاجری، تحلیلگر مسائل سیاسی، گفت: «سیستم سیاسی کشور ناکارآمدی‌هایی داشته است که گاهی منجر به اعتراضاتی شده است. سال گذشته که آقای رئیسی رئیس‌جمهور شد، از ابتدای کارش تجمعاتی شکل گرفت که عمدتا صنفی بود؛ از اعتراضات معلمان و کارگران گرفته تا کشاورزان، بازنشستگان و...که سیستم سیاسی کشور آن تجماعت را جدی نگرفت و محدود و مقطعی فرض کرد. در سال1401 همه‌چیز منتظر جرقه بود. اگر ماجرای مهسا امینی سال گذشته در اعتراض کارگران شکل می‌گرفت، این فضا زودتر از این ایجاد می‌شود. در موضوع گشت ارشاد چند مورد اتفاق افتاد از آن خانمی که جلوی ون گشت ارشاد راه می‌رفت و می‌گفت دخترم مریض است و نبریدش و برخورد آن دو خانم با هم در بی‌آرتی که اینها ادامه‌دار شد تا خانم مهسا امینی فوت کرد و این بحران شکل گرفت. وقتی بحران ایجاد می‌شود، همه سعی می‌کنند فضا را آرام کنند و اصلاحاتی انجام دهند. چون دفعات قبل اصلاحاتی انجام نشده است، مردم بی‌اعتماد شده‌اند که اگر اعتراض کنند و عقب‌بنشینند مشکلاتشان حل نمی‌شود».

او ادامه داد: «من نمی‌گویم دشمن و سرویس‌های خارجی دخالت نکردند که حتما کردند زیرا منافع آنها در ناامینی کشور ماست اما دشمن که به تنهایی نمی‌توانست این کار را بکند. باید ناآرامی در داخل شکل می‌گرفت که شکل گرفت. اکنون هم با پایان‌یافتن اعتراضات نباید مسئولان به خواب زمستانی بروند و لازم است اصلاحات سیاسی در کشور صورت بگیرد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اعتراضات فروکش کرده است. افرادی که اعتراض می‌کنند دو گروه هستند. نخست افرادی که مطالبات دارند و باید شنیده شود و دوم گروهی که اگر از آنها بپرسید مطالبه‌تان چیست، نمی‌توانند بگویند. مهم آن بخشی است که مطالبات روشنی دارند».

مهاجری در پایان گفت: «اگر در آینده تجمعات در قالب تشکل‌های مانند احزاب سیاسی شکل بگیرد، راحت می‌توان با حاکمیت چانه‌زنی کرد و خواسته‌ها به صورت منظم بیان شود که در این صورت اکثریت مطالبه‌گر از اقلیت آشوب‌گر جدا می‌شوند و آن اقلیت هم قصد برهم‌زدن امنیت را دارند، کاری از پیش نمی‌برند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها