کد خبر: 665811
تاریخ انتشار :

آیت‌الله کعبی: حمایت از ایران اینترنشنال و بی بی سی گناه کبیره است

ایسنا/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تقویت رسانه‌هایی مانند ایران اینترنشنال و بی بی سی، کار کردن برای این رسانه‌ها و حمایت از این رسانه‌ها گناه کبیره است و مقابله با این رسانه‌ها جهاد رسانه‌ای است.

آیت‌الله کعبی: حمایت از ایران اینترنشنال و بی بی سی گناه کبیره است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آیت الله عباس کعبی در سخنرانی حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به فرازی در زیارت جامعه کبیره در بیان مقامات و فضائل اهل‌بیت (ع) عنوان کرد: برخی از فضائل اهل‌بیت که ما مأمور به شناخت اهل‌بیت (ع) با این اوصاف هستیم اقامه نماز و زکات، امر به معروف و نهی ازمنکر و جهاد برای خدا است.

وی افزود: اهل‌بیت (ع) به‌گونه‌ای جهاد می‌کردند که تبلیغ علنی دین شود، حدود الهی اجرا شود، احکام شرع نشر پیدا کند و سبک زندگی الهی در جامعه ترویج شود و تا جایی این جهاد را انجام دادند که به مقام رضای الهی رسیدند و در سایه عمل به این اوصاف پیامبران گذشته را تصدیق کردند.

وی با اشاره به نحوه جهاد اهل‌بیت (ع) که در زیارت‌نامه‌های مختلف به آن تأکید شده است، گفت: اهل‌بیت و پیامبر (ص) همه بدون استثنا مجاهد فی سبیل الله بودند زیرا جهاد فقط به معنی جنگ با شمشیر نیست بلکه هر تلاشی در راه خدا که ویژگی‌های خاصی داشته باشد را جهاد می‌گویند.

وی با اشاره به آیه ۷۷ سوره حج اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید ای مسلمانان در راه خدا جهاد کنید آن‌گونه که حق جهاد در راه خدا است و همه انبیای الهی با شیوه‌های متفاوت این کار را انجام داده‌اند تا به امت نمونه و الگو تبدیل شوید بنابراین باید نماز بخوانید و زکات بپردازید و به قدرت خدا تکیه کنید زیرا این خدا است که مولای شما است و بهترین یاور شما است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جهاد اعم از قتال است گفت: در جهاد باید ۴ عنصر وجود داشته باشد که اول به کار بردن همه توان فکری، عاطفی و جسمی و تلاش خستگی‌ناپذیر شبانه روزی برای نصرت دین خدا است.

وی دومین عنصر جهاد را نیت خالصانه برای خدا دانست و افزود: اگر کسی برای دفاع از وحدت و تمامیت ارضی و اقتدار و امنیت و انسجام ملی و حفظ نظام اسلامی تلاش کند چون باعث حفظ اسلام و امت اسلامی می‌شود جهاد فی سبیل الله است.

وی با بیان اینکه عنصر سوم جهاد مقابله با دشمنان خدا است، ادامه داد: مجاهد فی سبیل الله تلاش می‌کند تا توطئه‌های دشمنان را خنثی، با دشمنان اسلام مقابله، دشمنان اسلام را تضعیف کند و از بین ببرد بنابراین جهاد متوقف بر دشمن شناسی است و اگر مسلمانی دوست را از دشمن نمی‌تواند تشخیص دهد نمی‌تواند مجاهد باشد.

آیت الله کعبی عنصر چهارم جهاد را فرمان‌برداری از رهبری الهی دانست و گفت: رهبر الهی خواه رسول‌الله باشد و خواه ائمه اطهار باشند و خواه در عصر غیبت ولی فقیه باشد بنابراین اگر هر کدام از این عناصر چهارگانه رعایت نشود جهاد فی سبیل الله نخواهد بود.

وی با بیان اینکه جهاد در آیات مکی به معنای تبلیغ اسلام و مقاومت برای حفظ اسلام و جهاد در آیات مدنی اعم از جهاد با شمشیر و انواع دیگر جهاد است، گفت: جهاد در قرآن کریم اقسامی دارد که یک قسم جهاد، جهاد اکبر و مبارزه با نفس، قسم دیگر جهاد کبیر و مقاومت و تسلیم نشدن در مقابل دشمنان و قسم سوم جهاد اصغر و قتال با دشمنان با شمشیر است.

وی با اشاره به قلمرو جهاد در اسلام اظهار کرد: جهاد فرهنگی، جهاد اجتماعی، جهاد اقتصادی، جهاد سیاسی، جهاد بهداشتی، جهاد امنیتی، جهاد صنعتی و هر عرصه‌ای که انسان می‌تواند زحمت بکشد و توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند و باعث حفظ اسلام می‌شود جهاد فی سبیل الله است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یکی از میدان‌های جهاد در دوران معاصر را جهاد رسانه‌ای دانست و افزود: دشمن برای تضعیف اعتقادات، اخلاق و باورها و تضعیف دین از رسانه و فضای مجازی استفاده می‌کند و اگر کسانی بتوانند مقابل دشمن قدرت رسانه‌ای تولید کنند و در سایه این قدرت دشمن را تضعیف کنند مصداق جهاد فی سبیل الله می‌شود.

آیت الله کعبی ادامه داد: اگر در دوران دفاع مقدس آموزش نظامی واجب کفایی بود امروز خط اول جنگ در رسانه است و برای مقابله با دشمن سواد رسانه‌ای و بسیج رسانه‌ای و مقابله با دشمن در رسانه واجب کفایی است؛ اگر ۱۰ میلیون مسلمان مکتبی که از نظر اعتقادی قوی باشند و توطئه‌های دشمن را بشناسند در رسانه‌ها پیام بدهند دشمن در جهاد رسانه‌ای شکست می‌خورد.

وی یکی دیگر از عرصه‌های جهاد در زمان ما را جهاد عفاف و حجاب دانست و گفت: یکی از برنامه‌های دشمن جنگ علیه عفاف و حجاب و غیرت مسلمانان است و امروز تشویق خواهران و بانوان به پایبندی به حجاب اگر با نیت مقابله با توطئه دشمن باشد جهاد است.

امروز تکریم روحانیت و تقدیر از روحانیت جهاد است

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امروز تضعیف روحانیت از برنامه‌های دشمن است و تکریم روحانیت و تقدیر از روحانیت جهاد است بنابراین میدان‌های جهاد بسیار گسترده است و هر مسلمان می‌تواند یک مجاهد فی سبیل الله باشد.

وی با بیان اینکه امروز یکی از میدان‌های جهاد، جنگ روایت‌ها است، گفت: ما باید در جنگ روایت‌ها به روایت دشمن توجه نکنیم، تلاش کنیم روایت درست را منتشر کنیم و به روایت‌های نظام اسلامی اعتماد کنیم؛ امام رضا (ع) فرمودند هرکسی به حرف گوینده و رسانه‌ای گوش کند انگار دارد او را عبادت می‌کند، پس اگر آن رسانه از خدا حرف زد عبادت خدا است و اگر آن رسانه حرف شیطان را زد و از شیطان حمایت کرد عبادت شیطان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: تقویت رسانه‌هایی مانند ایران اینترنشنال و بی بی سی، کار کردن برای این رسانه‌ها و حمایت از این رسانه‌ها گناه کبیره است و مقابله با این رسانه‌ها جهاد رسانه‌ای است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها