کد خبر: 666001
تاریخ انتشار :

قوامی: خلاصه کلام خاتمی نفی انقلاب است/ او هنوز پایبند به اصلاحات است

ناصر قوامیدر گفت‌وگو با سایت «خبرسراسری» گفت: آقای خاتمی همچنان پایبند به اصلاحات است و در همین سخنان اخیرش هم مشاهده کردیم که او بار دیگر از ضرورت اصلاحات سخن گفت.

قوامی: خلاصه کلام خاتمی نفی انقلاب است/ او هنوز پایبند به اصلاحات است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت خبرسراسری، ناصر قوامی، نماینده مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در تحلیل سخنان خاتمی گفت: «آقای خاتمی در صحبت‌های گفته است که نه براندازی ممکن است و نه مطلوب. خلاصه حرف او نفی انقلاب است. به نظر من هم انقلاب امر خوبی نیست و همه چیز را برهم می‌زند و آینده مبهمی را پیش روی مردم قرار می‌دهد و وضع بدتر از حالا می‌شود».

او ادامه داد: «آقای خاتمی همچنان پایبند به اصلاحات است و در همین سخنان اخیرش هم مشاهده کردیم که او بار دیگر از ضرورت اصلاحات سخن گفت اما در عین حال ابراز تأسف کرد که برخی نمی‌خواهند حتی سخن از اصلاحات را بشنوند چه رسد به اجرای آن».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «25سال پیش جریان اصلاحات شکل گرفت و در تمام این سال‌ها بخش عظیمی از جامعه خواهان اصلاح امور بودند اما متأسفانه برخی زیر بار اصلاحات نرفتند که امروز نتیجه‌اش را می‌بینیم. آنچه در این نزدیک به دوماه دیده شد، تلخ بود. از هر طرف که کشته شدند، مایه اندوه همه بود؛ چه آن بسیجی که کشته شد، چه آن شعاردهنده. هر دوی این دو طرف فرزندان این کشور هستند. اگر از سال‌ها پیش اصلاحات صورت می‌گرفت و همه به ضرورت اصلاحات تن می‌دادند، کار به اینجا نمی‌رسید».

او درباره راه کار برون‌رفت از وضعیت کنونی تصریح کرد: «همین امروز هم مردم خواهان اصلاح هستند و اگر همین حالا هم مسئولان اصلاحات واقعی را بپذیرند خیلی از هزینه‌ها کاهش می‌یابد».

قوامی در پایان در پاسخ به این پرسش که سخن خاتمی چه‌قدر در میان جامعه امروز نفوذ دارد، گفت: «بخشی از این مردمی که به خیابان می‌آیند با اصلاحات مخالف نیستند، بلکه از تحقق اصلاحات مأیوس شده‌اند. آنها آقای خاتمی را قبول دارند اما می‌گویند شما اصلاح‌طلبان توان اصلاح ندارید و در این 25سالی که گذشت جز حرف از اصلاحات‌زدن چه کاری از دستتان برآمد؟ درست هم می‌گویند و واقعا در عمل اصلاحات پیش نرفتند زیرا اجازه ندادند اما اگر امروز هم احساس کنند که حرف‌های آقای خاتمی شنیده می‌شود و واقعا اراده‌ای بر اصلاح امور هست، حتما هنوز هم به سخنان آقای خاتمی اقبال نشان می‌دهند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها