کد خبر: 666377
تاریخ انتشار :

واکنش سنتکام به حملات جدید سپاه علیه مقر تروریست‌های اقلیم شمال عراق

فرمانده سنتکام در بیانیه‌ای دور جدید حملات سپاه پاسداران به مقر تروریست‌ها در اقلیم شمال عراق را «غیرقانونی» تلقی کرده و آن را محکوم کرد.

واکنش سنتکام به حملات جدید سپاه علیه مقر تروریست‌های اقلیم شمال عراق
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

صفحه توییتر سنتکام با انتشار بیانیه مایکل اریک کوریلا، فرمانده سنتکام ( فرماندهی مرکزی نیروهای تروریستی آمریکا) در واکنش به دور جدید حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به مقر تروریست‌ها در اقلیم شمال عراق نوشت: ما حمله موشکی و پهپادی ایران در بامداد امروز به نزدیکی اربیل در عراق را محکوم می‌کنیم.

فرمانده سنتکام در ادامه گفت که این حملات غیرنظامیان را به خطر اندخته، استقلال عراق را نقض کرده و امنیت و ثبات عراق و خاورمیانه را که به سختی به دست آمده است، به مخاطره می‌اندازد.

ادعای فرماندهی مرکزی نیروهای تروریستی آمریکا درباره این حملات در پی این مطرح می‌شود که سپاه نیوز گزارش داد، روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای  از آغاز حملات جدید  موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام برای انهدام مقرها و مراکز باقی‌مانده گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضد ایرانی مستقر در شمال اقلیم عراق خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: در ادامه  انهدام مقرها و مراکز توطئه، استقرار، آموزش و سازماندهی گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق ، برخی از مقرهای باقی‌مانده مزدوران استکبار جهانی از ساعات اولیه بامداد امروز ( دوشنبه ) هدف دور جدید حملات موشکی و پهپادی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام نیروی زمینی سپاه قرار گرفتند.

طی این حملات که در مناطقی در عمق اقلیم شمال عراق از جمله جژنیکان ، زرگوئیز و کوی سنجق انجام  گرفت، ضمن انهدام اهداف مورد نظر ، ضربات و خسارت‌های سنگینی به تروریست‌ها وارد آمد.

علاوه بر این، سردار اصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدای سپاه پیش‌تر درباره این حملات گفته بود: تا زمانی که اقلیم کردستان یا دولت مرکزی عراق خواسته‌های جمهوری اسلامی مبنی بر خلع سلاح گروهک‌ها و اخراج آنان را عملی نکند همچنان این اقدامات‌مان ادامه می‌یابد. هم با پهپادهای انتحاری، هم با پهپادهای رزمی و هم با موشک مقرهای گروهک‌های تجزیه‌طلب تروریستی را هدف قرار دادیم و دقیقاً همه اهدافی را که شناسایی کردیم مورد هدف قرار دادیم. تعدادی از افراد این گروهک‌ها را در داخل در اغتشاشات اخیر، دستگیر کرده‌ایم و تعدادی از آنان اعتراف کرده‌اند که برای ایجاد اغتشاش، کشته‌سازی وارد ایران شدند و نیز از عوامل داخلی استفاده کرده‌اند. سپر انسانی که متاسفانه آنان از خانواده‌های خودشان و در مقرهای‌شان ساخته‌اند تا یک زمانی برای ما معنی دارد و مجبوریم مقرهایی که  حتی در کنار خانه‌های سازمانی ایجاد کرده‌اند را مورد هدف قرار دهیم.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها