کد خبر: 666671
تاریخ انتشار :

ذوق زدگی ترامپ از یک نظرسنجی

استیصال سران حزب جمهوریخواه

استیصال سران حزب جمهوریخواه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بر اساس یک نظرسنجی جدید، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا را در انتخابات مقدماتی فرضی ریاست جمهوری جمهوری خواهان در سال 2024 با اختلاف زیادی شکست خواهد داد.این بهترین خبر ممکن( در برهه کنونی) برای ترامپ و البته بدترین خبر ممکن برای سران حزب جمهوریخواه محسوب می شود. این نظرسنجی نشان می دهد که شکاف "ترامپ-ضد ترامپ" درحزب جمهوریخواه به گونه ای اساسی باقی خواهد ماند. حتی این شکاف می تواند اتفاقی که در انتخابات ریاست جمهوری 2024 در ایالات جورجیا و آریزونا رخ داد را به ضرر جمهوریخواهان تکرار کند. در آن زمان، جمهوریخواهان به واسطه اختلافات داخلی،نتیجه را در دو ایالت ذکر شده واگذار کردند. در نتیجه،  آرای الکترال دو ایالت قرمز( جمهوریخواه) در نهایت به سود بایدن و دموکراتها به گردش در آمد. 

نظرسنجی کالج امرسون نشان داد که ترامپ 55 درصد از رأی دهندگان ثبت نام شده جمهوری خواهان را دریافت کرد، در حالی که دیسانتیس، رقیب بالقوه او برای نامزدی کاخ سفید، تنها 25 درصد را دریافت کرد.این نظرسنجی هفته گذشته پس از اعلام ترامپ مبنی بر اینکه دو سال دیگر برای کاخ سفید نامزد خواهد شد و پس از اینکه دیسانتیس رقیب دموکرات خود چارلی کریست را در رقابت فرمانداری فلوریدا شکست داد، انجام شد.برخی سناتورها و شخصیتهای مشهور جمهوریخواه مانند سناتور " گرک" می گویند که اجازه نامزدی دوباره ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری 2024 نخواهند داد. این سناتورها، پس از مشاهده نتایج انتخابات میاندوره ای کنگره، به صورت علنی در راستای حذف ترامپ و ترامپیسم ازمعادلات داخلی حزب جمهوریخواه خیز برداشته اند. 

اما نظرسنجی صورت گرفته ، فجایع دیگری نیزبرای حزب جمهوریخواه به همراه دارد. این 

نظرسنجی نشان می‌دهد که در یک مسابقه مجدد احتمالی انتخابات 2020 در سال 2024، بایدن ترامپ را با اختلاف 45 درصد به 41 درصد شکست دهد.نکته جالب توجه اینکه بر اساس این نظرسنجی ، اگر دیسانتیس نامزد حزب جمهوریخواه در سال 2024 شود ، 39 درصد آرا را کسب خواهد کرد، این درحالیست که بایدن موفق به کسب 43 درصد آرا خواهد شد. به عبارت بهتر، هر دو نامزد مطرح حزب جمهوریخواه در برابرجوبایدن ، سرنوشتی جز شکست ( تا این لحظه و بر اساس نظرسنجی ها) ندارند. قدرمتیقن این نظرسنجی ها، تشدید اختلافات داخلی درحزب جمهوریخواه و تبدیل شدن بخشی از آرای سلبی این حزب ، به آرای بایدن یا نامزد نهایی دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری 2024 خواهد بود. 

ترامپ اکنون نسبت به برگزاری نظرسنجی کالج امرسون حس بسیار خوبی دارد. او حتی نتایج این نظرسنجی ها را در صفحات شخصی خود در فضای مجازی مورد استناد قرار داده و گفته است : از نتایج نظرسنجی کالج امرسون لذت ببرید! 

بدیهی است که منظور ترامپ، بخش اول نظرسنجی می باشد که در آن برای دی سانتیس شانسی ( جهت حضور در دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری ) قائل نشده است. با این حا ترامپ بسیار زیادتر از آنچه تصور می شود نسبت به آینده انتخابات ریاست جمهوری آتی خوشبین است! باید توجه داشت که حداقل تا یک هفته قبل از برگزاری انتخابات درون حزبی آمریکا، اساسا نمی توان به نظرسنجی های عمومی و ایالتی استناد ویژه ای کرد. همگان به یاد دارند که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 میلادی، اوباما اساسا شانسی در برابر هیلاری کلینتون نداشت اما در نهایت، توانست با کسب آرای ایالات مهم و تعیین کننده، از وی پیشی گیرد و به نامزد نهایی دموکراتها تبدیل شود. در رقابتهای درون حزبی جمهوریخواهان نیز بارها تصورات و پیش فرضهایی که حکایت از پیشتازی و پیروزی یک نامزد می باشد ، به چالش کشیده شده است. یکی دیگر از موضوعاتی که نگرانی سران حزب جمهوریخواه نسبت به نظرسنجی اخیر را برانگیخته است، مربوط به سرنوشت ایالت فلوریداست. قطعا قرار گرفتن ترامپ در مقابل دی سانتیس و شکست احتمالی فرماندار فلوریدا در رقابت نهایی با ترامپ، منجر به شکاف شدید جمهوریخواهان در این ایالت حساس و سرنوشت ساز می شود. فلوریدا دارای 29 رای الکترال می باشد. آرای الکترال این ایالت در سالهای 2016 و 2020 میلادی به ترامپ تعلق گرفت اما این بار، رقیب درون حزبی وی فرماندار محبوب فلوریدا می باشد! قطعا تخریب دی سانتیس توسط ترامپ نتیجه ای جز هدایت آرای برخی جمهوریخواهان ناراضی این ایالت به سبد رای دموکراتها نخواهد داشت.موضوعی که منجر به تحقق یک پیروزی بادآورده برای دموکراتها و نامزد نهایی آن در انتخابات ریاست جمهوری آتی خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها