کد خبر: 667059
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌گوی «نامه‌نیوز» با منصور حقیقت‌پور

باید در مجامع بین‌المللی جنایت‌های منافقین را افشا می‌کردیم

منصور حقیقت‌پور گفت: به نظرم دستگاه دیپلماسی ما بهتر از این می‌توانست عمل کند. غربی‌ها به راحتی اتهامات حقوق بشری به ما می‌زنند. در این شرایط ما می‌توانستیم با اطلاع‌رسانی درست و کامل ثابت کنیم که ناقض حقوق بشر آنها هستند، نه ما.

باید در مجامع بین‌المللی جنایت‌های منافقین را افشا می‌کردیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست سایت فردا: غربی‌ها از هر ابزاری استفاده می‌کنند تا ایران را تحت فشار قرار دهند و به نظر می‌رسد، مقطع کنونی را باید حساس‌ترین دوره دیپلماتیک میان ایران و غربی‌ها دستِ‌کم در سال‌های اخیر دانست اما هدف آنها از تشدید فشارها بر ایران چیست؟

منصور حقیقت‌پور، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «اروپایی‌ها نشان داده‌اند که از خود استقلالی ندارند و تصمیماتشان بر اساس تصمیمات آمریکایی‌هاست. فشارهای اخیری که بر ایران وارد می‌شود هم با اراده آمریکاست. مشکل آمریکا و به دنباله‌روهایش یعنی اروپایی‌ها هم فقط موضوع هسته‌ای نیست؛ آنها علاوه بر موضوع هسته‌ای دو موضوع دیگر را هم پیگیری می‌کنند. نخست مسئله موشکی ایران زیرا می‌دانند ایران در منقطه در حوزه موشکی حرف اول را می‌زند و در ابعاد کلی‌تر در حوزه نظامی قدرت نخست منطقه است و با یک شایعه ارائه پهپاد از سوی ایران به روسیه، معادلات جنگ اوکراین بر هم می‌خورد. موضوع دوم هم نفوذ ایران در حوزه مقاومت در منطقه است. آمریکا هر کاری می‌توانست انجام داد اما نتوانست موضوع یمن را باب میلش پیش ببرد زیرا جمهوری اسلامی اجازه نداد. ایران لبنان و سوریه را حفظ کرده است. زمانی بود که بیروت حیات خلوت فرانسوی‌ها بود اما امروز با غرش سیدحسن نصرالله معادلات منطقه تغییر می‌کند. حزب‌الله لبنان دست صهیونیست‌ها را از انرژی دریای مدیترانه کوتاه کرده است. حالا برای تحقق این موضوعات یعنی هسته‌ای، موشکی و نفوذ ایران در منطقه هر کاری می‌کنند؛ از فشار بر ایران از طریق سازمان ملل و شورای امنیت گرفته تا اتهام‌زنی‌های حقوق بشری و... اما باید بدانند که ایران، ایرانِ دوران پهلوی و قاجار نیست که دربرابر زورگویی‌های آنها سر خم کند».

او ادامه داد: «ما در این شرایط باید راه خودمان را برویم و ارتباطمان با کشورهای شرقی را گسترش دهیم. همین قرارداد راهبردی 25ساله ایران و چین برای آمریکا بسیار سنگین آمد. ما می‌توانیم مشابه همین قرارداد را با کشورهایی مثل روسیه، هند، بلاروس و دیگر کشورهایی که سرسپرده آمریکا نیستند، اجرا کنیم».

این فعال سیاسی درباره عملکرد دستگاه‌ دیپلماسی هم بیان کرد: «به نظرم دستگاه دیپلماسی ما بهتر از این می‌توانست عمل کند. غربی‌ها به راحتی اتهامات حقوق بشری به ما می‌زنند. در این شرایط ما می‌توانستیم با اطلاع‌رسانی درست و کامل ثابت کنیم که ناقض حقوق بشر آنها هستند، نه ما. در دوره‌های گذشته هم اهمال صورت گرفته است. همین منافقین که علیه جمهوری اسلامی انواع دروغ‌ها را می‌گویند، 18هزار نفر از ایرانیان را به شهادت رساندند. ما می‌توانستیم برای افشای جنایت آنها اعضای خانواده چندتن از این شهیدان را به عنوان سفیر به سازمان ملل بفرستیم تا جنایت منافقین را افشا کنند».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «به یاد داریم که شهید رجایی وقتی به سازمان ملل رفت، کفش و جورابش را درآورد و پاهایش را نشان خبرنگاران داد تا نشان دهند که ساواک چه شکنجه‌هایی می‌کرد. ما می‌توانستیم در زمینه اطلاع‌رسانی بین‌المللی بهتر کار کنیم که در این زمینه اهمال‌هایی صورت گرفت».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها