کد خبر: 667531
تاریخ انتشار :

روسیه:

از همه ابزارهای دیپلماتیک برای ممانعت از ارسال سلاح غرب به اوکراین استفاده می‌کنیم

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو از تمامی ابزارهای دیپلماتیک خود استفاده می‌کند تا جلوی ارسال سلاح‌های غرب به اوکراین را بگیرد، تاکید کرد که غرب هنوز برای گفت‌وگو درباره تضمین‌های امنیتی «نابالغ» است.

از همه ابزارهای دیپلماتیک برای ممانعت از ارسال سلاح غرب به اوکراین استفاده می‌کنیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت، کشورهای ناتو هر روز بیش از قبل در جنگ اوکراین درگیر می‌شوند و کمک‌های خود به کی‌یف را گسترش می‌دهند.

ریابکوف با بیان اینکه کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین به سمت تسلیحات سنگین‌تر و دوربرد رفته است، گفت: آن‌ها به گونه‌ای جلوه می‌دهند که گویی نوعی خویشتن‌داری در ارسال سلاح در کار است، در حالی که ما خویشتنداری نمی‌بینیم.

او گفت: ما از تمامی سلاح‌های دیپلماتیک خود استفاده می‌کنیم تا به رقبا هشدار دهیم، راهپیمایی‌ها، اعتراضات، یادداشت‌ها، درخواست‌ها در نهادهای تخصصی، درگیری‌های دیپلماتیک در وین و نیویورک - که فرصتی است برای ما تا پیام خود را برسانیم. ما از همه این فرصت‌ها به شکل کامل استفاده می‌کنیم.

ریابکوف با اشاره به بودجه نظامی ۲۰۲۳ آمریکا و بودجه‌ای که به اقدامات ضدروسیه از جمله حذف مسکو از گروه ۲۰ اختصاص یافته، خاطرنشان کرد که این اقدامات عزم و استواری روسیه جهت دفاع از منافع و محافظت از امنیتش را کاهش نمی‌دهد.

این معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: اینکه گروه ۲۰ چه ارتباطی با بودجه نظامی آمریکا دارد را تنها کسانی می‌فهمند که این جزئیات را به بودجه نظامی اضافه می‌کنند. هیچ کس نمی‌تواند روسیه را از گروه ۲۰ حذف کند.

او گفت، مخارج مضاعف بودجه آمریکا از «بی‌ثباتی» بخش دفاعی این کشور ناشی می‌شود که اشتهایش با جنگ اوکراین بیشتر شده است.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: به طور کلی، آمریکایی‌ها پول خوبی از روند بحران فعلی به جیب می‌زنند، در حوزه انرژی با قیمت‌های تورمی، و در حوزه پر کردن انبارهای تسلیحاتی خالی متحدان خود که به اوکراین ارسال می‌شوند.

ریابکوف با بیان اینکه آمریکا با اقداماتش قصد دارد مناقشه اوکراین را تشدید کند، گفت که واشنگتن روند گفت‌وگوهای صلح میان مسکو و کی‌یف را مختل کرده است.

وی افزود: تلاش آمریکا برای پنهان کردن مشارکتش در جنگ اوکراین و حذف ارتباط مستقیم خود با وقایع جاری در جنگ، عقل سلیم را مورد تمسخر قرار می‌دهد. این تلاش‌ها تحریف اطلاعاتی جامعه بین‌المللی است. فکر نمیکنم افراد زیادی در جهان باقی مانده باشند که هنوز به این پیام‌های واشنگتن باور داشته باشند.

او گفت، با توجه به بودجه‌ای که کشورهای جهان از طریق خرید سلاح به آمریکا می‌فرستند، به نظر نمی‌رسد که واشنگتن قصد کاهش بودجه نظامی خود را داشته باشد.

ریابکوف همچنین در مورد برنامه‌های ایالات متحده برای توسعه بیشتر تسلیحات هسته‌ای خود گفت که نیروهای مهار استراتژیک هسته‌ای روسیه نیز در "سطح بالایی" قرار دارند.

وی افزود، در چنین موقعیت پرتنشی، گفت‌وگو درباره تضمین‌های امنیتی، ساده‌لوحانه به نظر می‌رسد، روسیه زمانی به این مسئله برمی‌گردد که کشورهای غربی به یک «بلوغ» عقلانی‌تر برسند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها