کد خبر: 667767
تاریخ انتشار :

داور جنجالی در قطر ماند: شاید فینال به او برسد!

ویلتون سامپایو، داور برزیلی بازی انگلیس-فرانسه، که در میان انگلیسی ها به چهره ای منفور تبدیل شده، با تصمیم فیفا همچنان در قطر حضور دارد و شاید قضاوت بازی فینال به او واگذار شود.

داور جنجالی در قطر ماند: شاید فینال به او برسد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شنبه شب تیم ملی انگلیس در یک چهارم نهایی جام جهانی برابر فرانسه 2-1 باخت و یک بار دیگر از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. انگلیسی ها به خصوص از داور برزیلی بازی گلایه داشتند.

ویلتون سامپایو، در نیمه اول یک خطای مشکوک به پنالتی روی هری کین را اعلام نکرد و جالب اینکه در بررسی VAR نیز پنالتی تایید نشد. بازیکنان انگلیس معتقد بودند که داور باید خطای اوپامکانو روی ساکا را اعلام می کرد ولی سوت نزد و در ادامه اورلین شوامنی موفق شد گل اول فرانسه را به ثمر برساند. 

سامپایو در نیمه دوم یک پنالتی به درستی برای سه شیرها اعلام کرد ولی پنالتی دوم را که واضح‌تر بود، ابتدا سوت نزد اما با بازبینی صحنه نظرش را تغییر داد. تنه تئو هرناندز به هری کین به قدری واضح بود که باید همان ابتدا اعلام پنالتی می کرد. سامپایو به نظر فراموش کرده بود به تئو کارت زرد بدهد و با یادآوری بازیکنان انگلیسی از کارت خود استفاده کرد.

گری نویل، ستاره سابق تیم ملی انگلیس، در مورد سامپایو گفت:«داوری او خنده‌دار بود و شب کابوس‌واری را پشت سر گذاشت.» 

جالب اینکه طبق ادعای تلگراف، سامپایو پس از حذف برزیل در قطر مانده و فیفا قصد دارد در ادامه بازی ها بازهم از او استفاده کند. در واقع حتی این احتمال وجود دارد که سامپایو قضاوت بازی فینال را نیز برعهده داشته باشد. این در حالی است که مایکل اولیور، داور مشهور انگلیسی، به کار خود خاتمه داد و با تصمیم فیفا دیگر شاهد قضاوت او در جام جهانی نخواهیم بود.

دو بازی نیمه نهایی، بازی فینال و رده بندی، تنها بازی های باقیمانده از جام جهانی 2022 قطر هستند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها