کد خبر: 667947
تاریخ انتشار :

جام‌جهانی/ کاراگاه گجت خروس‌ها در راه فینال

ورزش 3/ آنتوان گریزمان با نمایش های متنوع خود، فقط نفر اول جشن های فرانسه نیست، او در پازل تاکتیکی دشان نیز یک همه کاری استراتژیک است.

جام‌جهانی/ کاراگاه گجت خروس‌ها در راه فینال
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فرانسه با برتری دو بر صفر مقابل مراکش برای دومین دوره متوالی فینالیست جام جهانی شد. آنتوان گریزمان که یکی از بهترین بازیکنان این تیم در بازی با مراکش بود، در پایان جایزه بهترین بازیکن میدان را دریافت کرد. او در این بازی یک بار دیگر ثابت کرد که به عنوان یکی بازیکن چند پسته مفید، به نوعی همه کاری خروس ها در میانه میدان است؛ با وجود اینکه تخصص اصلی او بازی در فاز تهاجمی است.

ستاره 31 ساله فرانسه 90 دقیقه مقابل مراکش بازی کرد. او چهار موقعیت برای هم تیمی های خود ایجاد کرد و 81 درصد از 26 پاسش به مقصد رسید. نقطه قابل توجه در مورد عملکرد گریزمان در این دیدار، تنوع کارهای انجام شده توسط اوست.

بازیکن اتلتیکو مادرید فراتر از  وظایف همیشگی خود در فاز تهاجمی، بخشی از کارهای تدافعی را هم با دوندگی های بالا و حضور به موقع در صحنه های حساس به عهده گرفته بود و همین موضوع در انتخابش به عنوان بهترین بازیکن میدان نقش داشت.

بعد از مصدومیت نفراتی چون کانته و پوگبا، نقش گریزمان در تیمِ دشان بیش از پیش پررنگ شد. او که توانایی بالایی در بازی در پست های مختلف را دارد در حالی به میانه میدان متمایل شد که در جام جهانی 2014 با زدن چهار گل، یکی از مهره‌های تاثیر گذار در فاز نهایی حمله به شمار می رفت.

گریزمان در ماموریت جدید خود خیلی زود جا افتاد و نمایش بی نقص و جامع بازی با مراکش، بهترین مثال از توانایی منحصربفرد اوست. این ستاره 31 ساله در بازی یک چهارم نهایی مقابل انگلیس دو پاس گل داد تا نقشی مهم در صعود خروس ها ایفا کرده و با رساندن شمار پاس گل های خود به عدد 28 – و عبور از آنری و زیدان – بهترین پاسور تاریخ فرانسه لقب بگیرد. او که یکی از اعضای تیم ملی فرانسه در قهرمانی سال 2018 بود، حالا در دومین جام جهانی متوالی فینالیست شده و شانس این را دارد تا به جرگه ستاره‌های ملحق شود که فاتح دو جام جهانی شده اند. او بیشترین موقعیت گل را در جام جهانی ساخته و قطعا در دیدار فینال، مثل بازی چهار سال پیش مقابل کرواسی، یکی از اراکان اصلی تیم دشان خواهد بود.

او بعد از پیروزی تیمش و البته دریافت جایزه بهترین بازیکن، جشن دیوانه واری در رختکن انجام داد. گریزمان که معمولا پای ثابت جشن های این چنینی است، بعد از این که در پایان بازی یک چهارم نهایی، نقش دی جی را ایفا کرد، این بار با سر خوردن روی زمین، توانایی های خود را در این زمینه به نمایش گذاشت تا نشان دهد علاوه بر داخل زمین در خارج از آن نیز یک مرد همه کاره با توانایی های متعدد است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها