کد خبر: 668038
تاریخ انتشار :

فرمت برگزاری جام‌جهانی بازهم تغییر می‌کند

ورزش 3/ طبق صحبت های جدید رییس فیفا احتمال تغییر در نحوه برگزاری جام جهانی بعدی که 48 تیم در آن حضور خواهند داشت، بالاست.

فرمت برگزاری جام‌جهانی بازهم تغییر می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جانی اینفانتینو رییس فیفا اعلام کرد که این فدراسیون در نظر دارد فرمت 16 گروه سه تیمی پیش بینی شده برای جام جهانی 2026 را مورد تجدید نظر قرار دهد. جام جهانی در دوره بعدی قرار است برای اولین بار با حضور 48 تیم به میزبانی سه کشور کانادا، امریکا و مکزیک برگزار شود.

حذف تیم های بزرگ از مرحله گروهی جام جهانی قطر – مثل اروگوئه، آلمان و بلژیک – اجرای فرمت اولیه را با ابهام روبرو کرده و اینفانتینو در نشست خبری اخیر خود فاش کرد که احتمال برگزاری جام جهانی بعدی با فرمتی که در آن هر گروه چهار تیم داشته باشد، بالاست.

تعداد تیم های حاضر در هر گروه مستقیما بر مرحله حذفی جام تاثیر خواهد گذاشت. ایده اولیه این بود که از هر گروه سه تیمی، دو تیم به مرحله بعد صعود کنند. در این صورت باید مرحله ای جدید با حضور 32 تیم در دور حذفی ایجاد شود.

در حال حاضر پیش بینی می شود که برگزاری مسابقات در 12 گروه 4 تیمی را در سال 2026 شاهد باشیم. در این صورت، تیم های اول هر گروه به صورت مستقیم راهی مرحله حذفی می شوند و با اضافه شدن 4 تیم برتر دوم در گروه های 12 گانه، 16 تیم مرحله یک هشتم نهایی تکمیل و مرحله حذفی به شکلی مشابه فرمت 32 تیمی پیگیری شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها