کد خبر: 668319
تاریخ انتشار :

حسین سبحانی‌نیا:

دولت باید اقداماتی عملی در حوزه اقتصاد انجام دهد

حسین سبحانی‌نیا گفت: مسئولان می‌گویند کاهش و رشد اقتصادی هم داریم اما آنچه مردم سر سفره‌هایشان احساس می‌کنند، متفاوت اینهاست.

دولت باید اقداماتی عملی در حوزه اقتصاد انجام دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت فردا نوشت: قیمت‌ها در هر حوزه‌ای به شکلی بی‌سابقه افزایش یافته است؛ از نرخ ارز که بسیار بالا رفته تا طلا و خودرو و البته اقلام اساسی زندگی مردم. حالا در این بین باید دید دولت تا چه حد می‌تواند جلوی این افزایش قیمت‌ها را بگیرد.

حسین سبحانی‌نیا، نماینده اسبق مجلس درباره این موضوع به «فردا» گفت: «روند موجود در حوزه اقتصادی حتما مطلوب نیست و مسئولان این حوزه باید توجه ویژه‌ای به وضعیت کنونی داشته باشند و سروسامانی به شرایط کنونی دهند. بانک مرکزی موظف است نسبت به کنترل نرخ ارز حساس باشد. واقعیت این است که تا اینجای کار وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نتوانسته‌اند مسئله را جمع کنند».

او ادامه داد: «مسئولان می‌گویند تورم نسبت به گذشته کاهش یافته و اکنون 40درصد است و رشد اقتصادی هم داریم اما آنچه مردم سر سفره‌هایشان احساس می‌کنند، متفاوت این اعداد و ارقام است. واقعیتی که دیده می‌شود آن است که مردم در شدیدترین فشارهای اقتصادی قرار دارند و دولت باید خارج از مسائل گفتمانی و شعاری اقداماتی عملی در حوزه اقتصاد انجام دهد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «دولت از یک سمت می‌گوید ما تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کنیم و از طرف دیگر وضعیت اقتصاد آن چیزی است که می‌بینیم. با این وضعیت اقتصاد کشور به ناکجاآباد می‌رود. برخی تحلیل‌ها از سوی اقتصاددان‌ها حاکی از آن است که خود دولت در افزایش نرخ ارز و قیمت سکه نقش داشته است. من این تحلیل‌ها را تأیید نمی‌کنم اما این روندی که در نرخ ارز می‌بینیم حتما در مایحتاج مردم اثر می‌گذارد. چرا دولت باید اجازه دهد که افزایش نرخ ارز به سرعت بر قیمت اقلام اساسی مردم اثر بگذارد؟»

سبحانی‌نیا در پایان گفت: «مردم توان خرید ندارند و دولت مسئولیت دارد که حال و روز این مردم را دریابد. این افزایش قیمت‌ها در همه حوزه‌ها باورپذیر نیست و دولت باید جلوی افزایش قیمت‌ها بگیرد. اگر دولت توان این کار را دارد باید پاسخ دهد که چرا قیمت‌ها را کنترل نمی‌کند و اگر ندارد بگوید اقتصاد کشور دست کیست؟»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها