کد خبر: 668556
تاریخ انتشار :

فوری: حمله سایبری به پیام‌رسان‌های ایرانی + جزئیات

برنا/ مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که حملات سایبری علیه پیام‌رسان‌های ایرانی خنثی شده است.

فوری: حمله سایبری به پیام‌رسان‌های ایرانی + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امیر لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در میکروبلاگ ایرانی ویراستی نوشت؛

«دقایقی پیش و در ساعت اوج استفاده مردم از پیام‌رسان‌‌های داخلی، حملات شدید منع خدمت توزیع‌شده (DDoS) از خارج کشور جهت جلوگیری از سرویس‌دهی مناسب پیام‌رسان‌ها آغاز شد و با سرویس DDoS mitigation که ساخته‌ی جوانان ایرانی است، جلوی حمله گرفته شد.چتر مقابله با این حملات شامل تمام سرویس‌های داخلی خواهد شد».

معاون وزیر ارتباطات در پیام خود تاکید کرده است که چتر حمایتی امنیت سایبری کشور شامل حال تمام سرویس‌های داخلی خواهد شد.

به گزارش برنا؛ حملات DDos ‌‌‌نوعی از هجوم سایبری هستند که مهاجم با ایجاد ترافیک مصنوعی علیه سرویس قربانی آن‌ها را معمولا به طور موقتی از دسترس کاربران خارج می‌کنند.

تعریف فنی این نوع از تهاجم سایبری چنین است؛ حمله منع سرویس یا حمله منع سرویس توزیع شده، تلاش برای خارج کردن ماشین و منابع شبکه از دسترس کاربران مجازش است.

این حملات با انگیزه‌های مختلفی امکان وقوع دارد اما به طور کلی شامل تلاش برای قطع موقت، دائمی یا تعلیق خدمات یک میزبان متصل به اینترنت است.

عاملین حمله DOS معمولاً سایت ها یا خدمات میزبانی وب سرور با ویژگی های مناسب مانند بانک ها، کارت های اعتباری و حتی سرورهای ریشه را هدف قرار می دهند. یکی از روش های معمول حمله شامل اشباع ماشین های هدف با درخواست های ارتباط خارجی است به طوری که نمی‌تواند به ترافیک قانونی پاسخ دهد یا پاسخ ها با سرعت کم داده شوند و یا در دسترس نباشد.

چنین حملاتی منجر به سربار زیاد سرور می شوند. حمله DOS کامپیوتر هدف را وادار به ریست شدن یا مصرف منابع اش می کند، بنابراین نمی‌تواند به سرویس های مورد نظرش سرویس بدهد و همچنین سیاست های مورد قبول فراهم کنندگان سرویس‌های اینترنتی را نقض می کنند.

بر اساس اظهارات رییس شرکت ارتباطات زیرساخت حملات دقایق پیش علیه زیرساخت‌های با توان متخصصان نخبه ایرانی خنثی شده است.

L0746236

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها