کد خبر: 668852
تاریخ انتشار :

لاپید: کابینه نتانیاهو مدت زیادی دوام نمی آورد

یائیر لاپید نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی بامداد جمعه پیش بینی کرد که کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی مدت زیادی دوام نخواهد آورد.

لاپید: کابینه نتانیاهو مدت زیادی دوام نمی آورد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرگزاری "شهاب" فلسطین ویدئویی از لاپید منتشر کرد که در پیامی تصویری در خصوص سال ۲۰۲۳ سخن می گفت. وی اظهار کرد: چیزی که من در این سال پیش بینی می کنم این است که سال بسیاری بدی برای "اسرائیل" خواهد بود، این مسأله به خاطر وجود سه مساله ای است که تاثیر منفی بر اقتصاد "اسرائیل" خواهد گذاشت.

وی افزود: نخستین عامل، یک بخش از جمعیت "اسرائیل" است که در بازار کار هیچ مشارکتی ندارد که آن بخش مذهبی "حریدیم" است؛ دو عامل دیگر، جایگاه بین المللی "اسراییل" و انسجام اجتماعی آن است.

لاپید گفت: هرگونه تغییری که تاثیری منفی بر هریک از این سه عامل بگذارد، موجب می شود تا آسیبی جدی به اقتصاد "اسرائیل" وارد شود.

لاپید اظهار کرد: یک دولت تندرو و افراطی به ریاست نخست وزیری ضعیف [نتانیاهو] در "اسرائیل" تشکیل شده است که اوضاع در سه زمینه [که گفته شد] را تشدید خواهد کرد، آنچه را که رخ می دهد "فروپاشی" خواهد بود.

وی گفت: "اسراییل" تنها دولت در جهان است که به شهروندان [حریدیم] خود پول پرداخت می کند که آنها کار نکنند.

لاپید افزود: "نمی توان، بر حقیقت سرپوش گذاشت، ما به یک کشور چند پارچه تقسیم می شویم که متکی بر نظام قبیله ای خواهد بود،نه تنها جهان شاهد این واقعیت خواهد بود، ما اسرائیلی ها نیز این را خواهیم دید".

وی اظهار کرد: "اسرائیل" در سال آینده [۲۰۲۳]، مذهبی تر، منزوی تر و البته با دمکراسی کمتر خواهد بود، در کنار اینها، یک تنش امنیتی نیز بر آن حاکم می شود.

لاپید گفت: من فکر نمی کنم که بن گویر و اسموتریچ برای آرام کردن اوضاع تلاش کنند. به استثنای ماه [مبارک] رمضان که مصادف با ماه مارس خواهد بود و امکان تغییر وضعیت در مسجد الاقصی وجود دارد؛ ما با یک محیطی پرتنش وبدبینانه روبه رو خواهیم بود.

وی افزود: همزمانی سه عامل سه گانه [که ذکر شد] حکایت از آن دارد که ما در سال آینده به مسیری می رویم که این دولت [نتانیاهو] به مدت طولانی دوام نخواهد داشت و بیش از یک نوبت نخواهد توانست بودجه "اسرائیل" را تصویب کند.

لاپید همچنین پیش بینی کرد، موضوع دیگر این است که باج خواهی متحدان ائتلافی نتانیاهو موجب خواهد شد که حزب لیکود از داخل دچار فروپاشی شود، آنها هیچ ارزشی برای نتانیاهو قائل نبوده و همگی از یکدیگر متنفر هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز پنجشنبه شب با توجه به اختیارات زیاد کابینه افراطی رژیم صهیونیستی برای کنترل کرانه باختری، نسبت به تشدید تنش‌ها هشدار داد.

این هشدار با توجه به تغییراتی است که حزب لیکود به همراه دو حزب صهیونیسم دینی و "قدرت یهود" برای سلب مسؤولیت ارتش در کنترل کرانه باختری و انتقال مسؤولیت آن به رؤسای دو حزب مذکور یعنی اسموتریچ و ایتمار بن گویر انجام داده است.

از سوی دیگر شب گذشته نیز تل آویو مرکز رژیم صهیونیستی صحنه تظاهرات گسترده علیه کابینه افراطی نتانیاهو بود.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) روز پنجشنبه در جریان رای اعتماد به کابینه معرفی شده بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر مکلف دچار تنش و تشنج شد.

گزارش ها حکایت از آن دارد که شماری از نمایندگان کنست علیه نتانیاهو شعار دادند.

روز چهارشنبه نیز یکصد نفر از سفرای سابق رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به نخست‌وزیر این رژیم درباره روی کار آمدن دولت او به عنوان دولتی راست‌گرا و افراطی ابراز نگرانی کردند.

منبع: العالم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها