کد خبر: 669608
تاریخ انتشار :

تمدید خدمات حفاظتی برای پمپئو به دلیل «تهدید از سوی ایران»

دولت آمریکا برای چندمین بار از زمان ترک سمت وزیر امور خارجه دولت دونالد ترامپ و نماینده ویژه آن در امور ایران، به دلیل آن‌چه «تهدید جدی و موثق» ناشی از ایران خوانده شده، خدمات حفاظت دولتی را برای آن دو تمدید کرد.

تمدید خدمات حفاظتی برای پمپئو به دلیل «تهدید از سوی ایران»
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، دولت بایدن ارائه خدمات حفاظت دولتی را برای برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مایک  پمپئو، وزیر امور خارجه دولت دونالد ترامپ را به دلیل آن‌چه «تهدید پابرجا از سوی ایران» عنوان شده، تمدید کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در اخطاریه‌های جداگانه‌ای که هفته گذشته به کنگره آمریکا فرستاد، تاکید کرد که تهدیدها علیه پمپئو و هوک‌«جدی و موثق» هستند.

هوک و پمپئو که با سمت‌های دولتی‌شان در کارزار «فشار حداکثری» دولت دونالد ترامپ علیه ایران فعالیت داشتند، همچنین از سوی ایران برای نقش داشتن در ترور و به شهادت رساندن شهید سردار قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروهای قدس سپاه پاسداران در ژانویه ۲۰۲۰، طی حمله‌ای پهپادی در بغداد متهم شده‌اند.

پنجم ژانویه، با اخطاریه‌هایی که به کنگره فرستاده‌شد، دهمین باری بود که وزارت امور خارجه آمریکا خدمات حفاظتی را برای هوک از زمان ترک سمتش در سال ۲۰۲۱ افزایش داد. این خدمات دولتی برای هفتمین بار  نیز برای پمپئو تمدید شد.

آسوشیتد پرس در مارس ۲۰۲۲ گزارش داد که وزارت امور خارجه آمریکا ماهانه مبلغی بیش از ۲ میلیون دلار برای حفاظت ۲۴ ساعته از پمپئو و هوک هزینه می‌کند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها