کد خبر: 670485
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با صباح زنگنه

اروپایی‌ها وضع را سخت‌تر کنند، خودشان گرفتار می‌شوند

صباح زنگنه گفت: اگر اروپایی‌ها بخواهندتحریم‌ها را افزایش دهند یا محدودیت‌های تازه‌ای وضع کنند، شرایط میان دو طرف سخت‌تر می‌شود.

اروپایی‌ها وضع را سخت‌تر کنند، خودشان گرفتار می‌شوند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: وضعیت در حوزه سیاست خارجی مبهم است و به نظر می‌رسد غربی‌ها نه تنها نمی‌خواهند با عقلانیت پیش بروند بلکه در جهت تشدید شرایط گام بر می‌دارند.

صباح زنگنه، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «روندی علیه جمهوری اسلامی ایران در غرب شکل گرفته که حالا سرعت و شتاب بیشتری گرفته است و با این شتاب باید انتظار داشته باشیم که تحریم‌های جدید و فشارهای تازه‌ای از سوی غربی‌ها علیه ایران به وجود آید. واقعیت این است که بالاترین سطح تحریم، تحریم سپاه به عنوان یک نیروی نظامیِ رسمی و قانونی کشور ایران است. نباید فراموش کنیم که فضای رسانه‌ای در دنیا این اقدام را برای غربی‌ها راحت‌تر کرده است؛ وگرنه همه می‌دانند تحریم نیروی نظامی یک کشور اساسا منطقی نیست و اگر کارکرد رسانه‌های بین‌المللی نبود، اروپایی‌ها با احتیاط بیشتری رفتار می‌کردند».

او ادامه داد: «به نظر می‌رسد تبلیغاتی که درباره همکاری نظامی یا در اختیارگذاشتن تسلیهات به روسیه قرار گرفته است، غربی‌ها را بیشتر عصبانی کرده است و آنها را به این عکس‌العملل رسانده است و از سوی دیگر فضای اجتماعی داخلی ایران هم آنها را بیشتر تشویق کرده است که به این نوع اقدامات دست بزنند».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «قراردادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریستی جدای از آنکه سپاه نیروی نظامی رسمی ایران است و چندان در عرف دیپلماتیک جای نمی‌گیرد و لازم است اروپایی‌ها همان‌طور که آقای بورل هم مطرح کرده با دقت بیشتری نسبت به چنین مسائل حساسی مواجه شوند».

زنگنه در پایان گفت: «اگر اروپایی‌ها بخواهندتحریم‌ها را افزایش دهند یا محدودیت‌های تازه‌ای وضع کنند، شرایط میان دو طرف سخت‌تر می‌شود. اروپایی‌ها بخواهند شرایط را سخت‌تر کنند، خودشان گرفتار می‌شوند مانند آنچه در اوکراین به همراه آمریکا رقم زدند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها