کد خبر: 670705
تاریخ انتشار :

بروجردی:

روابط ایران و چین مستقل از سرنوشت برجام است

رئیس انجمن دوستی ایران و چین در سومین نشست فصلی این انجمن گفت: «سرنوشت برجام هرچه باشد، باید روند همکاری ایران و چین در مسیر پیشرفت خود ادامه یابد و کار با چین باید به‌عنوان یک سیاست دائم دنبال شود.»

روابط ایران و چین مستقل از سرنوشت برجام است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سومین نشست فصلی انجمن دوستی ایران و چین در سال 1401 روز پنجشنبه ششم بهمن با مشارکت حضوری و مجازی جمعی از اعضا برگزار شد و علاوه بر ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های انجمن از سوی علاءالدین بروجردی رئیس این سازمان مردم‌نهاد، سه کارگاه آموزشی نیز در این نشست برگزار شد.

علاءالدین بروجردی رئیس انجمن در سخنانی کوتاه، ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های انجمن، به موضوع روابط ایران و چین و نقش و جایگاه انجمن در تقویت این مناسبات پرداخت.

وی یکی از اهداف اصلی انجمن را کمک به دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط برای کمک به پیشبرد روابط ایران و چین از جمله اجرایی کردن سند همکاری 25ساله دو کشور دانست و یادآور شد که انجمن درحال انجام تلاش‌هایی برای کمک به محقق شدن بخشی از این سند از جمله درحوزه احداث خطوط ریلی پرسرعت در کشور توسط چینیها، وارد کردن فناوری ساخت خودروهای برقی از چین و گردشگری است.

بروجردی تصریح کرد: در مجموع باید گفت کارها در مسیر اجرای سند همکاری 25ساله ایران و چین سرعت لازم و مطلوب را ندارد و همه نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه نیازمند حرکت جدی‌تر و سریع‌تر هستند.

رئیس انجمن دوستی ایران و چین همچنین با اشاره به روند تحولات مرتبط با موضوع برجام، روابط ایران و چین را مستقل از سرنوشت این توافق دانست و تأکید کرد: سرنوشت برجام هرچه باشد، باید روند همکاری ایران و چین در مسیر پیشرفت خود ادامه یابد و کار با چین باید به‌عنوان یک سیاست دائم دنبال شود و تصور می‌کنم رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران هم همین است.

بروجردی با اشاره به برنامه سفر پیشِ‌روی سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به چین، این سفر را فرصتی بسیار مغتنم برای ایجاد یک تحرک جدی در روند اجرای سند همکاری 25ساله میان دو کشور دانست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها