کد خبر: 670747
تاریخ انتشار :

۸۱۶ مصدوم و ۳ فوتی در زلزله خوی/ ۷۰ روستا خسارت دیدند

زلزله ۵.۹ ریشتری شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی تاکنون ۸۱۶ مصدوم و ۳ فوتی بر جای گذاشته است.

۸۱۶ مصدوم و ۳ فوتی در زلزله خوی/ ۷۰ روستا خسارت دیدند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شب گذشته زلزله ۵.۹ ریشتری شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند که تاکنون ۸۱۶ نفر مصدوم شده اند و ۳ نفر جان باخته‌اند.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه زلزله شب گذشته خوی تا کنون، ۸۱۶ مصدوم و ۳ فوتی داشته است، افزود: ۶۰  نفر از مصدومان زلزله در بیمارستان های این شهرستان بستری شده و ۶۴ نفر نیز به مراکز درمانی شهرستان سلماس اعزام شده‌اند.

استاندار آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: زلزله دیشب خوی سبب آسیب رسیدن ۲۰ تا ۵۰ درصدی به واحدهای مسکونی در ۷۰ روستا شده است.

محمدصادق معتمدیان در جلسه مدیریت بحران که با حضور وزیر کشور در محل فرمانداری خوی برگزار شد، اظهار داشت: ۳۰ نفر از مصدومان زلزله خوی در بیمارستان این شهرستان بستری و ۳۴ نفر نیز به مراکز درمانی شهرستان سلماس اعزام شده‌اند. زلزله شب گذشته خوی سبب آسیب رسیدن ۲۰ تا ۵۰ درصدی به واحدهای مسکونی در ۷۰ روستا شده است.

استاندار آذربایجان‌ غربی یکی از دلایل تخریب بالای زلزله دیشب خوی در مقایسه با زلزله‌های مهر و دی‌ماه این شهرستان را عمق کم و طولانی بودن لرزه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: برق بیش از ۳۰ روستا بر اثر زلزله قطع شده بود که وصل شده و خدمات‌رسانی در این رابطه ادامه دارد.

وی از ایجاد اردوگاه و کمپ های اضطراری و توزیع چادر در مناطق زلزله زده خبر داد و اظهار کرد: مجموعه نیروهای مسلح امکانات خوبی برای امدادرسانی به مردم وارد شهرستان کردند. 

معتمدیان با بیان اینکه حمایت های خوبی از استانهای همجوار و استان‌های معین صورت گرفته است،  افزود: دو فروند هواپیمای باری شامل کمک های جمعیت هلال احمر به شهرستان خوی اعزام شدند. 

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به سرمای هوا و بارش برف در برخی از مناطق، اسکان اضطراری در اواویت کاری ما قرار دارد. 

دستور وزیر کشور برای امدادرسانی

احمدی وحیدی به دنبال وقوع زلزله شامگاه گذشته در شهرستان خوی، از نیمه شب و با همراهی رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان مدیریت بحران، رئیس بنیاد مسکن و تعدادی از مسئولان ارشد دستگاه‌های خدماتی و امدادی کشور در این شهرستان حاضر شد.

وزیر کشور، پس از بازدید کوتاه شبانه از مناطق زلزله زده و کمپ‌های اسکان اضطراری در این شهرستان، سحرگاه امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان خوی که با حضور مقامات ارشد دولتی و امدادی کشوری و استانی برگزار شد، اظهار داشت: امدادرسانی به زلزله‌زدگان باید با تمام توان و ظرفیت انجام شود و تیم‌های مورد نیاز از استان‌های همجوار و سایر نقاط کشور تامین شود.عزم دولت بر ارائه خدمات مطلوب و مناسب به زلزله‌زدگان است و در کنار مردم خواهیم بود.

وحیدی ابراز داشت: باید به موضوع مقاوم سازی واحدهای مسکونی در شهرستان خوی توجه ویژه شود، در این زلزله اخیر نیز شاهد بودیم که ساختمان‌های مقاوم سازی شده آسیب جدی ندیده‌اند و بیشترین آسیب مربوط به بافت فرسوده و ساختمان‌های ناایمن است.

وی ادامه داد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در خوی نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است که با همراهی دولت و مردم باید این اقدام انجام شود.

وزیر کشور، با تاکید بر جایگاه رسانه‌ها در تامین آرامش خاطر شهروندان خوی، گفت: تامین بسته‌ای معیشتی و حمایتی از زلزله زدگان خوی در دستور کار است و با همراهی هلال احمر و دیگر دستگاه‌های امدادی شاهد تقسیم این اقلام هستیم.

بیش از ۴۰ پس‌لرزه خوی را لرزاند

شامگاه شنبه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شهرستان خوی را لرزاند، این زمین لرزه در عمق ۷ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و ارومیه و چند شهرستان دیگر هم احساس شد.

بعد از وقوع این زلزله بیش از ۴۰ پس‌لرزه خوی را لرزاند که بزرگترین آن ۴.۲ ریشتر گزارش شده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها