کد خبر: 671000
تاریخ انتشار :

آملی‌ لاریجانی: در فضای مجازی با بزرگ‌نمایی نقص‌ها به ترویج ناکارآمدی نظام می‌پردازند

فارس/ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز روز وحدت همه قوا و نهادها است، همه باید تلاش کنیم، به‌خصوص اقداماتی که موجب امیدواری مردم شود تا همه در صحنه باشند.

آملی‌ لاریجانی: در فضای مجازی با بزرگ‌نمایی نقص‌ها به ترویج ناکارآمدی نظام می‌پردازند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آملی لاریجانی با تبریک میلاد مسعود امام نهم شیعیان، حضرت جواد الائمه(ع) و میلاد فرخنده مولی‌الموحدین، حضرت علی (ع) و فرا رسیدن دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی راه جدیدی را در جهان گشود و نظام جمهوری اسلامی که بر آمده از این انقلاب است از هیچ ایسمی پیروی نکرد فلسفه‌های سیاسی مشهور را پشت سر گذاشت.

وی افزود: انقلاب اسلامی، بازگشت به خویشتن بود. نظام بدیعی که در جهان ایجاد کرد، نیاز به تحلیل‌های عمیقی دارد. مهمترین سبب تحقق این نظام، شخص امام (قدس‌الله نفسه الزکیه) بود. شخصیتی الهی، فقیه، حکیم و عارف به جریان‌های سیاسی جهان، منطقه و کشور و حرکت‌های اجتماعی واقف بود. جنبه الهی ایشان تأثیری عمیق داشت که این جمهوری، اسلامی باشد. امام در ارزش‌های الهی متصلب بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تجلیل از بنیانگذار انقلاب اسلامی، گفت: امام (ره) به مردم عشق می‌ورزید. توجه و اتکای امام به مردم تبلیغاتی نبود و همه این را می‌دانستند. در حرکت و سکنات امام، در بیان امام، در منش امام، حمایت ایشان از مردم و به خصوص محرومان در جامعه آشکار بود. بنا براین اساس این نظام عظیم الهی بر دو کلمه «جمهوری» و «اسلامی» بود که ترجمه‌اش، مردمسالاری اسلامی بود. منتهی دو کلمه‌ای که در خودش دنیایی از معنا را گنجانده است. هم جنبه الهی و هم مردمی و اتکای به آرای مردم را در خود دارد. اسلام نظام توحید است و توحید بنای هستی است.

وی افزود: امام از موحدانی بود که دائما بر این مطلب تأکید و اساس توحید را تشریح می‌فرمود و تبیین می‌کرد. اسلام از این توحید نشأت گرفته است. تعجبی نیست که در اصل دوم قانون اساسی، آمده است که جمهوری اسلامی نظامی است بر پایه ایمان به خدای یکتا (لا اله الا الله) و اختصاص حاکمیت و تشریع به او و لزوم تسلیم در برابر اوامر او. این مطلب بسیار مهمی است که در یک قانون اساسی که بنای اداره یک نظام است در اصل دوم آن، که در واقع شروع بیان ساختار این نظام است اولین جمله این است که بنای این نظام در ایمان به خدای یکتاست و بعد هم وحی و نقش بنیادی وحی و بعد هم معاد، عدل و امامت و رهبری مستمر تا آخر.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به اهتمام و اتکا به نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی، گفت: از طرف دیگر بحث مردم است، اعتقاد امام به مردم عمیق بود. امام می‌دانست که بدون حضور مردم در صحنه، نظام جمهوری اسلامی نه پا خواهد گرفت و نه بقا می‌یابد. بنابراین، نظام جمهوری اسلامی با اعتقاد بر خداوند و توحید و تأکید بر حضور مردم ساخته شد. ترکیب این دو مؤلفه، نظام قدرتمندی را ایجاد کرد و جوانان را به مسیر پایداری و استقامت در راه این نظام و مقابله با نظام سلطه رهنمون ساخت و آ‌ن‌ها را به نفوسی نورانی تبدیل کرد. جوانانی که به جبهه رفتند و در دفاع مقدس ایثار کردند و همچنین بعد از دفاع مقدس در راه ساختن کشور، جهاد و از خودگذشتگی کردند از همین نظام برخاستند. شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از همین جوانان بود. امام شاخص این انقلاب بود و مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) مکررا بر این شاخص و بر ادامه این راه تأکید دارند. ایشان مسیر را مسیر امام و انقلاب ترسیم نموده‌اند و خود بر همین مسیر طی طریق فرمودند.

وی با اشاره به لزوم شکرگزاری در خصوص نعمات انقلاب اسلامی،گفت: ما همه باید قدردان این نظام توحیدی باشیم. کفران نعمت حق نیست. برای حفظ این نظام و اقتدارش، باید جهادگونه عمل کنیم و ایثار داشته باشیم. امروز روز وحدت همه قوا و نهادها است. همه باید تلاش کنیم، خصوصا اقداماتی که موجب امیدواری مردم شود تا همه در صحنه باشند. کشور را از آن خود و تعیین سرنوشتش را در دست خود بدانند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این نظام که این چنین با جهاد جهادگران و تلاش ایثارگران و شهادت شهیدان و خون پاک ایشان و معماری امام (قدس الله نفسه الزکیه) شکل گرفت، امروز نیاز به همدلی و وحدت دارد. همه مسئولین، وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند. از جمله نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که در عالم واقع، رفتارهای ما مسئولین و کاستی های ما در اجرا، هیچ تلازمی با اصل نظام ندارد. ممکن است یک نظام مقتدر و قوی به دست مجری ای بیفتد که نتواند آن را به خوبی اجرا کند، اما در مقام ظاهر و اثبات و در نزد مردم، گاهی این دو جهت تلازم پیدا می کند و جداکردن این دو جهت بسیار دشوار است.

وی افزود: باید مجریان خوبی برای این نظام الهی باشیم تا از کوتاهی ما در مسئولیتها، ضربه ای و نقصی بر این نظام وارد نشود. دشمن آماده است تا کمترین نقص در اجرای ما را دستمایه تخریب قرار دهد و اصل نظام را زیر سوال ببرد. در فضای مجازی و در رسانه هایشان با سیاه نمایی و بزرگنمایی نقص ها به ترویج ناکارآمدی نظام بپردازند که این نظام اصلا کارآمد نیست. با هر مجاهدتی باید جلوی این خط فریبکارانه و بسیار خطرناک راگرفت. به ما مسئولین و مردم این توفیق را بدهد که به عنوان یک مومن، بتوانیم به وظایف خودمان عمل کنیم.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: امیدواریم که با برطرف شدن موانع و محدودیت های سالهای گذشته، مردم در 22بهمن با حضوری گسترده و عظیم، اقتدار این نظام را به دشمن نشان دهند. دشمنان گمان می کنند می توانند با فتنه گری و ایجاد تفرقه، نظام را تسلیم کنند. این خیال باطلی است. جمهوری اسلامی بسیار قوی تر از این است که با این فریبکاری ها تضعیف شود. توان و استعداد عظیمی که در مردم ما نهفته است، خیلی بیشتر از این توهمات است. ان شا الله مسئولین و مردم همگام با هم با شرکت عظیم و گسترده خود در راهپیمایی این روز، ندای وحدت سر می دهند و در مقابل دشمنان یگانگی و وحدت و یکپارچگی خویش را منصه ظهور در می آورند.

در این جلسه که لایحه بودجه 1402 کشور مورد بررسی قرار گرفت، اعضای مجمع گزارش لایحه بودجه را استماع کردند.

میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، اوجی، وزیر نفت و حسینی و حاجی بابایی رؤسای کمیسیون‌های تلفیق و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گزارشی از منابع عمومی دولت، پیش‌بینی درآمدها، مصارف و هزینه‌ها، بدهی‌ها و سایر اجزای بودجه کشور در سال 1402 ارائه و آن را با قانون بودجه سالجاری مقایسه کردند و به پرسش‌های اعضای مجمع در خصوص بودجه سال آینده کشور پاسخ دادند.

در پایان مقرر شد، ادامه مباحث و بررسی‌ها درباره بودجه 1402 در جلسه‌ای فوق‌العاده در هیئت عالی نظارت مجمع پیگیری شود و کمیسیون تلفیق مجلس نیز مصوبات خود را به مرور به هیئت عالی نظارت جهت بررسی انطباق با سیاست‌های کلی، ارائه نماید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها