کد خبر: 671878
تاریخ انتشار :

چین: آمریکا نمی‌تواند همزمان با تشدید تنش خواستار گفت‌وگو با پکن باشد

چین در واکنش به صحبت‌های اخیر جو بایدن درباره قصدش برای گفت‌وگو با شی جینپینگ گفت، آمریکا نمی‌تواند همزمان با تشدید تنش بر سر جنجال مربوط به بالون چینی به دنبال گفت‌وگو باشد.

چین: آمریکا نمی‌تواند همزمان با تشدید تنش خواستار گفت‌وگو با پکن باشد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه چین امروز جمعه اعلام کرد، آمریکا نمی‌تواند همزمان با اینکه به تنش‌ها بر سر موضوع بالون چینی دامن می‌زند درخواست گفت‌وگو و تماس داشته باشد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری عادی امروز جمعه در پاسخ به سوالی درباره گفته اخیر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره قصدش برای گفت‌وگو با شی جینپینگ رئیس جمهور چین درباره جنجال بالون چینی پاسخ داد: "آمریکا لازم است که این حادثه را مدیریت کرده و روابط را به سطح روابطی سالم و پایدار برساند."

او همچنین تاکید کرد،‌ اطلاعاتی درباره هر گونه برنامه برگزاری گفت‌وگو بین رهبران آمریکا و چین برای عرضه کردن ندارد.

این در حالی است که امروز جمعه همچنین آنتونیو تایانی، وزیر امور خارجه ایتالیا در مصاحبه‌ای از وانگ یی، وزیر امور خارجه سابق چین نقل قول کرد که قرار است شی جینپینگ در سالگرد حمله روسیه به اوکراین "سخنرانی درباره صلح" ایراد کند.

تایانی در مصاحبه با یک شبکه رادیویی ایتالیایی یک روز بعد از دیدارش با وانگ یی، مقام دیپلماتیک ارشد فعلی حزب کمونیست چین که عازم سفر به کشورهای اروپایی شده گفت: وانگ یی به من گفت که شی جینپینگ در سالگرد حمله روسیه به اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ قرار است یک سخنرانی درباره صلح داشته باشد.

وزیر خارجه ایتالیا اظهار کرد، در نشستش با وانگ یی، وزیر امور خارجه سابق چین تقاضا کرده که پکن از همه اختیاراتش برای قانع کردن روسیه برای آمدن به پشت میز مذاکرات صلح به منظور تضمین استقلال اوکراین و پایان دادن به جنگ استفاده کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها