کد خبر: 671881
تاریخ انتشار :

یک مقام ارشد آمریکایی: جنگ اوکراین احتمالا برنده نظامی ندارد

رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز گفت: مناقشه اوکراین تنها از طریق یک توافق صلح به واسطه مذاکره پایان می‌یابد چون احتمالا هیچ‌یک از طرفین به اهداف خود در میدان جنگ دست پیدا نمی‌کنند.

یک مقام ارشد آمریکایی: جنگ اوکراین احتمالا برنده نظامی ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، مارک میلی در این مصاحبه بدون آنکه دلایلی واضح بیان کند، مدعی شد: دستیابی روس‌ها به اهداف سیاسی خود با ابزار نظامی تقریبا غیرممکن خواهد بود. بعید است که روسیه بر اوکراین غلبه کند. این اتفاق نمی‌افتد. همین‌طور برای اوکراین هم بسیار بسیار دشوار است که در سال جاری میلادی روس‌ها را از مواضعی که تحت کنترل خود گرفته‌اند، بیرون کند.

این مقام ارشد نظامی آمریکا پس از سفر به بروکسل به منظور هماهنگی تلاش‌ها با متحدان ناتو برای تقویت قدرت نظامی اوکراین با هدف یک ضد حمله بهاری برنامه‌ریزی‌شده، این اظهارات را بیان کرد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز دوشنبه هشدار داده بود که کی‌یف با سرعتی بسیار بیشتر از آنچه متحدان غربی‌اش می‌توانند برایش سلاح ارسال کنند، از تسلیحات ارسالی استفاده می‌کند.

مارک میلی همچنین گفت، نوع مهمات، پنتاگون را وادار کرده که موجودی تسلیحات خود را بررسی و به افزایش هزینه‌ها فکر کند. مقامات ایالات متحده پس از چندین دهه تمرکز بر ماموریت‌های مقابله با تروریسم و جنگ‌های غیر متعارف، اکنون در حال بررسی مجدد منابع نظامی خود هستند.

این مقام ارشد نظامی آمریکا در ادامه به فایننشال تایمز گفت: یکی از درس‌های این جنگ اوکراین که آموختیم، مصرف بیش ازحد مهمات متعارف است و ما در حال بررسی مجدد زرادخانه‌ها و انبارهای خود و طرح‌هایمان برای اطمینان از این مساله هستیم که راه درستی را پیش گرفته‌ایم. ما تمامی تحلیل‌ها را انجام می‌دهیم و سپس می‌توانیم تخمین بزنیم که نیازهای درست چه هستند و بودجه مورد نیاز را داشته باشیم. مهمات واقعا گران هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها