کد خبر: 672325
تاریخ انتشار :

چین: آمریکا عادت به زدن حرف‌های متناقض درباره تایوان دارد

چین، آمریکا را به ارائه ارزیابی "متناقض" درباره ریسک درگیری نظامی در تایوان متهم کرده و گفت چنانچه سیاستمداران تایپه به "تبانی با نیروهای خارجی" ادامه دهند، ممکن است جزیره را به موقعیت خطرناکی بیاندازند.

چین: آمریکا عادت به زدن حرف‌های متناقض درباره تایوان دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست، تان کفی، سخنگوی وزارت دفاع چین گفت، ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) مصمم است جلوی تلاش‌ها برای حمایت از استقلال تایوان را بگیرد.

الی راتنر، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیتی حوزه هند-اقیانوسیه پیش از این در تاریخ ۹ فوریه گفت، بعید است پکن تا سال ۲۰۳۰ به تایوان حمله کند و پنتاگون معتقد نیست که حمله به این جزیره امری قریب الوقوع باشد.

اما ویلیام برنز، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در تاریخ دوم فوریه مدعی شده بود، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین به ارتش کشورش دستور داده برای اجرای حمله به تایوان تا سال ۲۰۲۷ آماده باشد. او ادامه داد، این به این معنی نیست که پکن تصمیم گرفته در سال ۲۰۲۷ به تایوان حمله کند، اما آمریکا نباید جاه‌طلبی های شی جینپینگ در ارتباط با این جزیره را دست کم بگیرد.

تان کفی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "ما متوجه شده‌ایم که ظاهرا طرف آمریکایی عادت به ایراد چنین اظهارات متناقضی دارد."

تان کفی خاطرنشان کرد، پکن همچنان برای اتحاد مجدد مسالمت آمیز با تایوان تلاش می کند، اما ارتش آزادیبخش خلق چین برای حفاظت از اراضی خود اقدام قاطعی اتخاذ خواهد کرد.

او تاکید کرد، اگر مقامات حزب دموکراتیک مترقی تایوان نخواهند "سر عقل بیایند" و به "تبانی با نیروهای خارجی" در راستای پیگیری استقلال ادامه دهند و به طور بالقوه "هموطنان تایوانی را در وضعیتی خطرناک قرار دهند"، ارتش چین "با اقداماتش حرف خود را خواهد زد" و اقدامات لازم را برای شکست دادن فعالیت های جدایی طلبانه اتخاذ خواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها