کد خبر: 672564
تاریخ انتشار :

انتقاد امیرعبداللهیان از مواضع کشورهای اروپایی در اغتشاشات اخیر

فارس/ وزیر امور خارجه در دیدار وزیر خارجه نروژ از مواضع غیرسازنده و محاسبات نادرست تعداد مشخصی از کشورهای اروپایی در ارتباط با اغتشاشات اخیر و همچنین مواضع نادرست رئیس پارلمان این کشور انتقاد کرد.

انتقاد امیرعبداللهیان از مواضع کشورهای اروپایی در اغتشاشات اخیر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آنیکن ویتفلد وزیر خارجه نروژ عصر روز دوشنبه هشتم اسفند ماه با حضور در محل ملاقات حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار برخی مسائل مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

امیرعبداللهیان در این دبدار از مشورت‌های سیاسی بین دو کشور ابراز خرسندی کرد و از تمایل طرف نروژی برای استمرار این گفت‌وگوها استقبال کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن انتقاد از مواضع غیرسازنده و محاسبات نادرست تعداد مشخصی از کشورهای اروپایی در ارتباط با اغتشاشات اخیر ایران و همچنین مواضع نادرست رئیس پارلمان نروژ، افزود: معتقدیم که گفت‌وگوها می‌تواند سوء تفاهم‌ها را برطرف کند. 

وی همچنین ضمن تشریح دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با بحران اوکراین عنوان کرد: ما ضمن مخالفت با تلاش‌ها برای گسترش ناتو، با جنگ در اوکراین نیز مخالفیم و از حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها حمایت می‌کنیم.

آنیکن ویتفلد وزیر خارجه نروژ نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت و نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، حضور و مشارکت جمهوری اسلامی ایران در ابتکارهای منطقه‌ای را ضروری و حائز اهمیت خواند.

وی همچنین دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک ایران و نروژ را مورد اشاره قرار داد.

دو وزیر خارجه در این دیدار درباره ادامه تماس‌ها، مشورت و تبادل نظرهای سیاسی در موضوعات مورد اهتمام دو کشور تفاهم کردند.

حسین امیرعبداللهیان روز دوشنبه در بخش مقامات عالیرتبه پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر حضور یافت و سخنرانی کرد.وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین قرار است امروز در بخش عالیرتبه نشست سالانه (۲۰۲۳) کنفرانس خلع سلاح شرکت و به ایراد سخنرانی بپردازد.وی به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره موضوعات خلع سلاحی و دیگر موضوعات در این حوزه خواهد پرداخت.

امیرعبداللهیان روز دوشنبه با وزرای خارجه فنلاند، بلژیک، ارمنستان و اندونزی و همچنین دبیرکل سازمان ملل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها