کد خبر: 672696
تاریخ انتشار :

بدشانسی بزرگ پوتین؛ نابودی آواکس روسی توسط جاسوس‌ها + عکس

بر اساس ادعاها، یک هواپیمای جاسوسی ولادیمیر پوتین در یک عملیات خرابکارانه در بلاروس و به کمک پهپادهای تجاری کوچک نابود شده است.

بدشانسی بزرگ پوتین؛ نابودی آواکس روسی توسط جاسوس‌ها + عکس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فعالان بلاروسی ضد دولت که با جنگ در اوکراین مخالفند، مسئولیت از بین بردن هواپیمای جت ۲۷۴ میلیون پوندی Beriev A-50U در نزدیکی پایتخت بلاروس، مینسک، را پذیرفته اند. آن ها مدعی هستند که برای این حمله از پهپادهای تجاری خریداری شده از یک فروشگاه برای حمله به پایگاه هوایی ماخولیشچی استفاده کرده اند. بر اساس گزارش ها، بلاروس مرزهایش را به منظور جلوگیری از عاملان این حمله خرابکارانه که روز گذشته انجام شده بسته است. اما گفته می شود که عاملان این حمله توانسته اند از کشور خارج شوند، ادعایی که توسط الکساندر آزاروف، رییس جریان اپوزیسیون بایپول (ByPol) مطرح کرده است.

آواکس+روسی+(1)

این هواپیمای جاسوسی هشدار سریع که یکی از شش هواپیمای ناوگان جاسوسی روسیه در نوع خود است، در ۳ ژانویه اخیر به بلاروس منتقل شده بود. هواپیمای جاسوسی Beriev A-50U دستکم ۱۲ عملیات بر فراز آسمان اوکراین انجام داده و اهدافی را برای جت های میگ روسیه به منظور بمباران مشخص کرده بود، جنگنده های که از همین پایگاه در بلاروس بلند شده بودند. رادار پیشرفته Beriev A-50U توانایی هدایت بمب افکن ها برای نابود کردن اهداف ضدهوایی روی زمین را داشت. حمله روز گذشته به پایگاه هوایی ماخولیشچی ضربه بزرگ دیگری به تلاش های نه چندان موفق روسیه برای بدست آوردن برتری مطلق هوایی و یک شکست دیگر برای ولادیمیر پوتین است.

منبع: روزیاتو

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها