کد خبر: 672805
تاریخ انتشار :

گره خوردن «عابربانک» پایداری با برخی جریان‌ها در دولت

آقای رئیسی! وزیرتان با اجازه شما کار انتخاباتی می‌کند؟

دولت باید پاسخ دهد در شرایطی نابسمان اقتصادی کشور چه نیازی است یکی از وزرا در جلسه‌ای انتخاباتی شرکت کند؟ و آیا تمرکز دولت به جای حل مشکلات کنونی کشور که همت و تمرکزی سرشار می‌خواهد، انتخابات است؟

آقای رئیسی! وزیرتان با اجازه شما کار انتخاباتی می‌کند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: روز پنج‌شنبه 11 اسفند مجمع عمومی «شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی» با نام اختصاری «شریان» در محله ولنجک تهران برگزار شد. جلسه‌ای که با نگاهی به شرکت‌کنندگانش به راحتی می‌توان دریافت که یک نشست انتخاباتی است؛ از حمید رسایی و محمود نبویان گرفته تا سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و البته مهرداد بذرپاش. نکته مهمِ این نشست اتفاقا حضور بذرپاش است. او که اکنون وزیر راه و شهرسازی است در جلسه‌ای حضور یافته که نه شائبه انتخاباتی‌بودن که به قطع انتخاباتی است و اگر هر فردی بخواهد این گزاره را انکار کند بی‌تردید یا ناآگاه است یا قصد انکار واقعیت را دارد.

حضور وزیر راه و شهرسازی در مجمع عمومی «شریان» چند نکته را مطرح می‌کند. نخست آنکه موضع دولت در قبال این موضوع چه خواهد بود؟ آیا بذرپاش به نمایندگی از دولت در این نشست حاضر شده است یا به صورت شخصی؟ در حالت اول، دولت باید پاسخ دهد در شرایطی نابسمان اقتصادی کشور چه نیازی است یکی از وزرا در جلسه‌ای انتخاباتی شرکت کند؟ و آیا تمرکز دولت به جای حل مشکلات کنونی کشور که همت و تمرکزی سرشار می‌خواهد، انتخابات است؟ در حالت دوم یعنی فرضی که خود بذرپاش به صورت شخصی شرکت کرده باشد هم باید گفت اولا جداکردن سِمت حقوقی او یعنی وزیر راه و شهرسازی از «مهرداد بذرپاش» عملا ممکن نیست و او نمی‌تواند برای خود چنین فرضی را قائل باشد که می‌تواند در دو حیطه فعالیت کند؛ یکی مسئولیت دولتی و دیگری فعالیت سیاسی شخصی زیرا او پس از قبول مسئولیت، وزیر راه و شهرسازی است و هر کنش سیاسی‌اش به صورت ضمنی بر دوش دولت خواهد بود اما به فرض که او چنین تصوری داشته و حضورش در نشست اخیر را مرتبط با مسئولیتش در دولت ندانسته باشد هم، باید منتظر واکنش دولت باشیم و ببینیم که دولت سید ابراهیم رئیسی چه برخوردی با مهرداد بذرپاش می‌کند؛ آیا از کنار موضوع می‌گذرد یا اقدامی متناسب انجام می‌دهد تا بعد از این و به خصوص در شرایط خطیر کنونی دولتیان به فکر کارهای انتخاباتی نباشند.

مسئله دیگر آن است که باید مشخص شود هزینه چنین نشست‌هایی که وزیر هم در آن حاضر می‌شود، پای کیست؟ آیا «عابربانک» جبهه پایداری بار دیگر فعال شده است و اگر چنین است باید مشخص و البته رسیدگی شود که این پول‌ها از کجا تأمین می‌شوند؟

نکته آخر آن است که جبهه اصولگرایی هم نباید نسبت به حضور بذرپاش در جلسه «شریان» بی‌تفاوت باشد؛ چه آنکه به یاد داریم زمانی که محمدجواد ظریف با عنوان وزیر امور خارجه در کنگره عمومی حزب ندای ایرانیان به دعوت صادق خرازی شرکت کرد، جریان‌های رقیب دولت وقت چه میزان بر او تاختند و این پرسش را مطرح کردند که وزیر خارجه کشور با چه توجیهی در نشست یک حزب شرکت می‌کند. اگر منصف باشیم باید بپذیریم همان نقدهایی که آن روزگار به ظریف وارد می‌شد، اکنون به بذرپاش هم وارد است و اگر دولت روحانی باید در آن زمان پاسخگو می‌بود، اکنون نیز دولت رئیسی در معرض پاسخگویی قرار دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها