کد خبر: 672895
تاریخ انتشار :

وزیر آموزش و پرورش: بابت مسمومیت دانش‌آموزان عذرخواهی می کنیم

مسمومیت دانش آموزان در حالی هنوز ادامه دارد که متاسفانه اقدام جدی از سوی دولت برای مقابله با این معضل انجام نشده است.

وزیر آموزش و پرورش: بابت مسمومیت دانش‌آموزان عذرخواهی می کنیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جدیدترین اخبار مسمومیت امروز یکشنبه 14 اسفند را در ادامه بخوانید.

مسمومیت سریالی دختران دانش‌آموز به آبادان و رامهرمز خوزستان رسید

در پی اعلام دو مدرسه به مرکز فوریت‌های پزشکی آبادان، شش آمبولانس چند تن از دانش آموزان را از مدرسه صدیقه کبری و حضرت رقیه آبادان به بیمارستان منتقل کرده است.

همچنین شهبازی آزاد، فرماندار رامهرمز گفت: صبح امروز یکشنبه، دانش آموزان دبیرستان دخترانه حضرت زینب (س) در مرکز شهر رامهرمز، اعلام ناراحتی و تنگی نفس کردند.

به محضی که مسئولین مدرسه این موضوع را گزارش دادند بدون فوت وقت عوامل انتظامی، مدیریت آموزش و پرورش و اورژانس در محل حاضر و به مدیریت موضوع پرداخته شد.

حسب اظهارات مطلعین محیطی، عامل مسمومیت بوی نامطبوع شبیه بوی ماهی گندیده اعلام شده و حاصل از پودری شبیه باروت که در مقابل درب مدرسه قرار داشت، عنوان شده است.

تعداد مراجعین دارای عارضه تنگی نفس به بیمارستان مادر، بیش از ۶۰ نفر بوده که هیچکدام علائم حاد و خطرناک تنفسی و علائم مشکوک ماندگار نداشته اند و تعدادی ترخیص و تعدادی نیز تحت مراقبت قرار دارند که پیش بینی می شود با رفع علائم ظاهری و سرفه و تنگی نفس، به زودی ترخیص شوند.

شیراز، اسفراین و گنبدکاووس به لیست مسمومیت های سریالی اضافه شدند

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: یکشنبه ۱۴ اسفندماه ساعت ۹ صبح تعدادی از دانش آموزان دختر دبیرستان ایرج کمالی در شهرستان شیراز بوی نامطبوعی را استنشاق می‌کنند که بلافاصله مدیر مدرسه با سامانه ۱۱۵ اورژانس فارس ارتباط برقرار می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش استان گلستان: صبح امروز ۱۵ دانش آموز گنبدی با علائم گازگرفتگی راهی بیمارستان شدند که ۱۲ نفر از آنها بعد از درمان مرخص شده و سه نفر بستری هستند.حدود ۱۰ دانش آموز اسفراینی به دلیل علائم خفیف تنفسی به بیمارستان این شهرستان منتقل شدند.

سریال مسمومیت دانش آموزان به مشهد رسید

شوشتری مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: صبح امروز خبری مبنی بر مسمومیت دانش آموزان در دبیرستان دخترانه صداقت مشهد به دست ما رسید و در حال پیگیری موضوع هستیم.

وزیر آموزش و پرورش: بابت مسمومیت دانش‌آموزان عذرخواهی می کنیم

نگرانی والدین دانش‌آموزان را درک و بابت این اتفاقات عذرخواهی می‌کنیم. منتظر اعلام نتایج آزمایش‌ها هستیم.در استان‌های مختلف به طور جد پیگیر ماجرا هستیم و کمیته فوریت‌ها در ادارات مختلف آموزش و پرورش استان‌ها تشکیل شده است.

مسمومیت در دو مدرسه ابتدایی و دبیرستان شهرهای زنجان و ابهر

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از وقوع مسمومیت دیگر در دو مدرسه ابتدایی و دبیرستان در شهرهای زنجان و ابهر خبر داد.

مسمومیت دانشجویان دختر در ارومیه

برخی دانشجویان دختر ساکن در یک خوابگاه شهر ارومیه مدعی شدند ساعت ۰۰:۳۰ بامداد یکشنبه بر اثر مواردی نامعلوم در خوابگاه مسموم شده‌اند.

به گفته آنها، در این خوابگاه دخترانه ۴۵۰ دانشجو اسکان دارند که تعداد زیادی از آنان مسموم شده ولی تنها ۲۹ نفر از آنان در بیمارستان بستری شدند.

به گفته رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی که در سری دوم مسمومیت خود را به خوابگاه رسانده بود، به زعم خود بوی گاز تلخ استشمام کرده و خود نیز حالت تهوع و سرگیجه داشته است.

ترخیص ۶۰ دانش‌آموز تبریزی از بیمارستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز آخرین وضعیت دانش‌آموزان تبریزی که علایم مسمومیت داشتند را تشریح کرد و گفت: حدود ۶۰ نفر از این عزیزان ترخیص شده و مابقی تحت نظر بوده و مراقبت‌های لازم را دریافت می‌کنند.

دکتر بهمن نقی‌پور، یکشنبه ۱۴ اسفندماه، در مورد آخرین وضعیت دانش‌آموزان تبریزی که با علایم مسمومیت مواجه شده بودند، اظهار کرد: از لحظه اعلام گزارش، همکاران حوزه‌ی پزشکی و فوریت‌های پزشکی تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا دانش‌آموزان عزیز خدمات لازم را دریافت کنند و مشکل خاصی به وجود نیاید.

وی با بیان این‌که از لحظه اعلام گزارش مسمومیت‌ها، همکاران ۱۱۵ به محل مراجعه کرده و تعدادی از دانش آموزان عزیز در محل مدارس مراقبت‌های لازم را دریافت کردند و چون مشکل خاصی نبود، به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند، افزود: اما تعدادی هم به شکل سرپایی در بیمارستان‌ها اقدامات لازم را دریافت و ترخیص شدند.

وی با تاکید بر این‌که ۷۲ نفر از عزیزان نیز برای بهتر مراقبت کردن و برای این‌که با خیال راحت به منازلشان رهسپار کنیم، در چند مرکز درمانی تبریز تحت‌نظر و مراقبت قرار گرفتند که هم از نظر مراقبتی خیالمان راحت شده و هم بررسی‌های لازم انجام شد، ادامه داد: حدود ۶۰ نفر از این عزیزان ترخیص شده و مابقی تحت نظر بوده و مراقبت‌های لازم را دریافت می‌کنند که این عزیزان نیز به محض راحت شدن خیالمان، در اسرع وقت ترخیص خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این رابطه متذکر شد: خوشبختانه تمامی دانش‌آموزان وضعیت پایدار و خوبی داشته و مشکل خاصی برایشان ایجاد نشده است و افراد تحت نظر نیز صرفاً جهت اطمینان خاطر تحت مراقبت هستند.

واکنش چمران به مسمومیت دانش آموزان در مدارس کشور

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به حوادث رخ داده و مسمومیت دانش آموزان در مدارس کشور گفت: امیدواریم نتیجه بررسی دستگاه‌های امنیتی، وزارت آموزش و پرورش و … اعلام شود تا نگرانی‌ها پایان پذیرد.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در آغاز یکصد و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سیزدهم اسفند ماه و تبریک روز جوان گفت: امروز نیز ۱۴ اسفند ماه روز احسان و نیکوکاری است که آن را گرامی می‌داریم و فردا نیز ۱۵ اسفند ماه روز درختکاری است که امیدواریم مسئولین شهری با حضور در مراسمات امروز نسبت به گرامیداشت آن اقدامات موثری را انجام دهند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به موضوع حوادث رخ داده در مدارس کشور و مسمومیت تعدادی از دانش آموزان در مدارس گفت: حواشی در مدارس رخ داده و عده‌ای از دانش آموزان مسموم شدند و متاسفانه هنوز ریشه آنها اعلام نشده که امیدواریم دستگاه‌های امنیتی و آموزش و پرورش نتیجه بررسی‌های خود را اعلام کنند تا نگرانی به وجود آمده که متاسفانه عده‌ای در خارج کشور آن را تشدید می‌کنند پایان پذیرد و باعث نگرانی بیشتر خانواده‌ها و دانش آموزان نشود.

وی افزود: متاسفانه در این میان برخی‌ها دلسوزی‌های تعجب برانگیزی می‌کنند. دولت‌هایی همچون انگلستان که در جنگ جهانی ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ما را به دلیل قحطی مصنوعی که به وجود آورده بودند، به کام مرگ کشاندند. همچنین در جنگ تحمیلی نیز با دادن سلاح شیمیایی به صدام فجایع بزرگی را رقم زدند به شکلی که هنوز در همین شورا افرادی هستند که آثار سلاح‌های شیمیایی را با خود حمل می‌کنند. در چنین شرایطی این افراد برای دانش آموزان ما در مدارس دلسوزی می‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها