کد خبر: 673068
تاریخ انتشار :

مالکی:

ما اتاق مذاکرات را ترک نکردیم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی ‌و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راستای اعتمادسازی برای ایران برای ازسرگیری مذاکرات بود که احساس می‌کنم دستاورد مثبتی داشته است.

ما اتاق مذاکرات را ترک نکردیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یک عضو کمیسیون امنیت ملی ‌و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راستای اعتمادسازی برای ایران برای ازسرگیری مذاکرات بود که احساس می‌کنم دستاورد مثبتی داشته است.

فداحسین مالکی  با اشاره به دستاوردهای سفر اخیر گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران گفت: سفر آقای گروسی نسبت به سفرهای قبلی ایشان تفاوت هایی داشت چون بعد از دخالت‌های آشکار غربی‌ها در مسائل داخلی کشورمان انجام شد و اینکه غربی‌ها متوجه شدند باید با ایران مذاکراتی داشته باشند.

وی یادآور شد: علاوه بر این از دو سه ماه قبل برخی از کشورها مثل عمان و قطر را فعال کردند که نمونه آن سفری هیاتی به قطر بود که بنده نیز در آن حضور داشتم و در آن جا این مباحث مطرح شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی ‌و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه آقای گروسی مصر به دیدار با آقای رئیس‌جمهور بود هم پیامی داشت.

مالکی در جمع بندی با اشاره به موضع گیری اولیه گروسی بعد از سفر گفت: میزان اعتماد جمهوری اسلامی ایران مقداری به غربی ها بیشتر شد.

وی افزود: نکته دیگر اینکه این‌ها می‌خواهند بفهمند که آیا جمهوری اسلامی ایران برای مذاکره مصمم است یا خیر؟ پاسخ ما این است که ایران هیچگاه میز مذاکره را ترک نکرده اما به دلایلی همچون دخالت و بدعهدی غربی از میز مذاکره فاصله گرفته‌ایم حالا اگر غربی ها مصمم باشند و نتیجه جلسه شورای حکام همان چیزی باشد که آقای گروسی قول داده یعنی مصوبه علیه ایران صادر نشود قطعاً ما به میز مذاکره با غربی ها نزدیکتر می‌شویم.

مالکی مجددا با بیان اینکه ما اتاق مذاکرات را ترک نکردیم اما از میز مذاکره فاصله گرفته‌ایم، گفت: اگر می خواهند ما دوباره به میز مذاکره برگردیم و نتایجی به دست آید، باید اعتمادسازی کنند لذا سفر آقای گروسی در راستای اعتمادسازی برای ایران جهت ازسرگیری مذاکرات بود که احساس می‌کنم دستاورد سفر مثبت است.

وی در پایان بیان کرد: بعد از دخالت های غربی‌ها در مسائل داخلی کشورمان، فاصله ما از میز مذاکره زیاد شد، به سمتی می رویم که مذاکرات از سر گرفته شود البته آمریکایی‌ها قبل از اینکه با ما مشکل داشته باشند با خود غربی‌ها مشکل دارند؛ به طوری که در پیغام‌های‌شان به ما می‌گویند که ما مستقیم با آمریکا مذاکره کنیم.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها