کد خبر: 673349
تاریخ انتشار :

نمایندگان مجلس درباره توافق ایران و عربستان چه گفتند؟

در ادامه واکنش به توافق ایران و عربستان ، تعدادی از نمایندگان مجلس نیز این موضوع را قدم مثبت و مهمی در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و مقدمه افزایش همکاری ها با دیگر کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس عنوان کردند.

نمایندگان مجلس درباره توافق ایران و عربستان چه گفتند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پس از انجام چند روز مذاکرات فشرده میان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با همتای سعودی خود در شهر پکن، توافق حاصل شده برای ازسرگیری روابط میان دو کشور، طی مراسمی با امضاء بیانیه‌ مشترک میان ایران، عربستان سعودی و چین به صورت رسمی اعلام شد.‌

به دنبال توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط دو جانبه، تعدادی از نمایندگان مجلس با انتشار مطالبی در صفحات توییتر خود به این توافق واکنش نشان دادند که در زیر می خوانید:

وحید جلال زاده رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاه خارجی:

«توافق پکن میان ایران و عربستان، فصل جدیدی را به نفع ملت ها و دولت های منطقه گشود. حضور نیروهای فرامنطقه ای را توجیه ناپذیر و تلاش های رژیم صهیونیستی را دراختلاف افکنی بین کشورهای اسلامی شکست خورده جلوه داد.»

اردشیر مطهری نماینده گرمسار:

«توافق ایران عربستان⁩ با میانجیگری ⁧چین⁩ گویای زوال بیش از پیش ⁧آمریکا⁩ و غرب، شکست. رژیم صهیونیستی ، فرو ریختن حلقه محاصره ایران و چشم انداز نوید بخش همگرائی مثبت و سازنده در منطقه و جهان اسلام است.»

محمد رشیدی عضو هیات رییسه مجلس:

«احیای روابط با عربستان گامی در جهت ثبات منطقه و شروع هوشمندانه تعاملات منطقه ای و بین المللی بین دو کشور است. امیدوارم هر دو کشور از فرصت جدید به بهترین شکل استفاده کنند و مردم از منافع آن بهره مند شوند.»

مصطفی نخعی نماینده نهبندان:

«توسعه و احیای روابط دوستانه با همسایگان، سرآغاز فصل جدیدی به نفع ملت ها و دولت های منطقه خواهد بود. »

سمیه رفیعی نماینده تهران:

«ازسرگیری دوباره روابط با ⁧عربستان سعودی⁩ بر پایه احترام متقابل نقطه عطفی برای تقویت روابط منطقه‌ای است. امیدوارم این شروع مجدد بر بهبود وضعیت محیط‌ زیست و همکاری‌های منطقه‌ای خصوصا برای مهار گرد و غبار و ریزگردها تاثیر مثبت داشته باشد تا همگان از این امر بهره‌مند شوند.»

احمد مرادی نماینده هرمزگان:

«خبر ازسرگیری روابط دوجانبه ایران و عربستان قدم مثبت و مهمی است در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و مقدمه افزایش همکاری ها با دیگر کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس خواهد بود.این توافق رژیم صهیونیستی را بیشتر از گذشته در منطقه منزوی خواهد کرد.»

عباس مقتدایی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

«پازلی در حال تکمیل شدن:

‌مقاومت مستمر ایران

‌چرخش نگاه ایران به آسیا

‌همکاری ایران باقدرت های نوظهور و پیوستن به سازمانهای نوین

‌بازگرداندن آژانس به کارفنی نه سیاسی

‌گشایش درپرداخت بدهی های عراق به ایران

‌بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان

‌و...

‌طلوع پرفروغ قدرت تمدنی ایران اسلامی»

علی حدادی نماینده ساوجبلاغ:

«توافق ایران و عربستان بدون دخالت کشورهای غربی در واقع نمودی از پیشروی به سوی ⁧منطقه پساآمریکا⁩ در خلال نظم جدید جهانی است.» | منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها