کد خبر: 674120
تاریخ انتشار :

تیر خلاص آمریکا به برجام

معاون وزیر خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری بر تعهد آمریکا نسبت به جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای تاکید کرد.

تیر خلاص آمریکا به برجام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ودانت پاتل، معاون وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در کنفرانس خبری خود در خصوص اظهارات اخیر امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان گفت: شما شنیده‌اید که پیش‌تر این را بگوییم و من اکنون این را بار دیگر تکرار می‌کنم. برجام در دستور کار ما نیست.

وی در ادامه با طرح اتهاماتی درخصوص نقض حقوق بشر در ایران و حمایت از روسیه در جنگ اوکراین عنوان کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای متعهد است.

این مقام آمریکایی همچنین گفت: ما همچنان باور داریم که دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف است، اما آشکارا گفته‌ایم که هیچ گزینه‌ای از روی میز برداشته نشده است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه گزینه‌های آمریکا درصورت بسته شدن پنجره برجام توسط ایران چیست؟ عنوان کرد: من وارد شرایط فرضی نمی‌شوم. همانطور که گفتم برجام در دستور کار نیست، اما ما همچنان برخی ابزار را در اختیار داریم و باور داریم که دیپلماسی بهترین مسیر پیش رو است.

حسین امیرعبداللهیان چندی پیش در گفت وگو با شبکه الجزیره گفته بود که قرار است طرحی در مجلس شورای اسلامی ایران مطرح شود و برای مذاکرات هسته‌ای سقف تعیین شود و درهای مذاکرات باز نخواهد ماند.

ادعاهای آمریکا مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای درحالی تکرار می‌شود که مقامات ایران به‌طور مکرر این ادعاها را رد کرده و تاکید دارند که سلاح هسته‌ای هیچ جایی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها