کد خبر: 674392
تاریخ انتشار :

ریزش قیمت طلا و سکه ادامه دار است؟

قیمت طلا و سکه در حالی در بازار شروع به عقب نشینی کرده که محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: قیمت طلا و سکه با وجود افزایش ۲۹ دلاری اونس جهانی، به دلیل ریزش قیمت دلار در بازار، راه ارزانی در پیش گرفته است.

ریزش قیمت طلا و سکه ادامه دار است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بازار طلافروشان با آغاز سال جدید و در میانه ماه رمضان شاهد کاهش تقاضا بود.

آغاز معاملات «ربع سکه» در مرکز مبادلات، کاهش ۵ هزار تومانی قیمت دلار و سیگنال‌های افزایش تعاملات بین المللی به ویژه با عربستان سه ضلعی کاهنده قیمت طلا و سکه در بازار بود.

خریداران طلا و سکه محتاط شدند

سکه امامی روز سه شنبه در مقایسه با روز دوشنبه در بازار ریزش کرد. قیمت سکه امامی با کاهش بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی وارد کانال ۳۰ میلیون تومانی شد.

قیمت نیم سکه نیز در صرافی‌های مجاز عقب نشینی کرد و کانال ۱۸ میلیونی را از دست داد و ۱۷ میلیون و ۶۵۸ هزار تومان فروخته شد.

به گزارش اقتصاد ۲۴، قیمت ربع سکه با کاهش ۳۵۵ هزار تومانی نیز به ۱۰ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسید.

اما یکی از سوالات اصلی این است که ورود مهمان جدید به بازار سکه از مسیر مرکز مبادله ارز و طلا، قیمت سکه و به تبع آن، طلا را ریزشی می‌کند؟

نرخ‌های ساختگی در بازار طلا و سکه

محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در این رابطه به اقتصاد ۲۴ گفت: در ایام نوروز به دلیل اینکه واحد‌های اصلی و مرکزیِ داد و ستد ارز و طلا و سکه تعطیل بودند، نرخ‌های طلا و سکه و ارز نرخ‌های ساختگی بود.

وی با اشاره به اینکه همزمان با شروع کاری مراکز اصلی داد و ستد هم قیمت ارز کاهش پیدا کرد و هم قیمت طلا و سکه، ادامه داد: این در حالی است که قیمت اونس جهانی رو به افزایش گذاشته و ۲۹ دلار ظرف دو روز گذشته گران شده است؛ ولی قیمت طلا و سکه برخلافِ افزایش قیمت اونس، به دلیل کاهش ۵ هزار تومانی قیمت ارز شروع به ریزش کرده است.

حباب سکه می‌ترکد؟

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آغاز عرضه ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلا به اقتصاد ۲۴ گفت: ازآنجا که عرضه ربع سکه پیش از عید هم انجام شد و نیاز بازار را تامین کرد، شاهد کاهش تقاضا و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت آن بودیم.

کشتی آرای ادامه داد: طبیعتا این بار هم واگذاری ربع سکه توسط بانک مرکزی در مرکز مبادلات می‌تواند در تعدیل و کاهش حباب سکه موثر واقع شود.

ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد قیمت طلا و سکه در بازار گفت: قیمت سکه امامی با آغاز فعالیت مراکز داد و ستد تا ۳۲ میلیون تومان هم افزایش پیدا کرده بود، ولی روز ۱۵ فروردین با حدود ۲ میلیون تومان کاهش به ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای در مورد قیمت سایر قطعات سکه افزود: سکه طرح قدیم نیز با کاهش ۲ میلیون تومانی ۲۹ میلیون تومان قیمت خورد. همچنین نیم سکه و ربع سکه و سکه‌های یک گرمی با کاهش قیمت همراه بود. هر گرم طلای ۱۸ عیار که به ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده بود با ۱۳۰ هزار تومان کاهش، ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان قیمت خورد.

طلا و سکه خیره به قیمت دلار

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه فرمان قیمت طلا و سکه در دست کیست؟ گفت: فرمان قیمت طلا و سکه در دست دلار است. اخبار سیاسی در حال حاضر می‌تواند تاثیر آنی روی قیمت اسکناس آمریکایی داشته باشد و طبیعتا هر اتفاقی که برای دلار و ارز بیفتد بلافاصله تاثیر آن روی قیمت طلا و سکه نمایان خواهد شد.

کشتی آرای در مورد اینکه طلا برای سرمایه گذاری بهتر است یا سکه، گفت: میان طلا و سکه برای سرمایه گذاری فرقی نیست.

منبع: اقتصاد24

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها