کد خبر: 674471
تاریخ انتشار :

زمان بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان

سفیر ایران در چین در خصوص زمان بازگشایی نمایندگی‌های بین ایران و عربستان گفت: زمان‌بندی مشخص شده، اما امکان اعلام جزئیاتش وجود ندارد.

زمان بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد کشاورززاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان و بیانیه مشترک دو کشور گفت: این بیانیه در ادامه آن توافقی بود که انجام شد و توافقی که صورت گرفت به زودی سفارت خانه‌های دو کشور بازگشایی می‌شود و روابط به حالت عادی بازخواهد گشت.

به گزارش تسنیم، وی در خصوص زمان بازگشایی نمایندگی‌ها گفت: زمان بندی مشخص شده، اما امکان اعلام جزئیاتش وجود ندارد.

کشاورززاده در خصوص نقش چین گفت: چین هم میزبان بود و هم تصمیم‌گر بود و چینی‌ها تمام تلاششان را انجام دادند. در واقع در اختیار دو طرف قرار دادند که مذاکرات خود را داشته باشند و میزبان بسیار خوبی هم بودند.

وی ادامه داد: بعد از ۳ سال که کرونا بود الان پکن به یکی از مراکز مهم دیپلماتیک دنیا مبدل شده و تعداد زیادی از مقامات عالی کشور‌ها به اینجا سفر کرده و هم اکنون رییس جمهور فرانسه و رئیس کمیسیون اروپا در اینجا هستند.

سفیر ایران همچنین گفت: چین دارد به عنوان یک مرکزی برای گفتگو و دیپلماتیک فعال می‌شود و به نوعی باید گفت که چین آن خطا‌هایی که آمریکا در منطقه داشته را کم کم جبران می‌کند. به عنوان مثال بحث صلح بین روسیه و اوکراین یکی از موضوعاتی است که الان مطرح است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها