کد خبر: 674816
تاریخ انتشار :

هشدار قرمز: خطر وقوع سیل در ۷ استان + نقشه جوی

۷ استان کشور در معرض بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور قرار دارند.

هشدار قرمز: خطر وقوع سیل در ۷ استان + نقشه جوی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بر اساس هشدار سازمان هواشناسی که روز گذشته در سطح قرمز و نارنجی منتشر شد، بارش شدید باران در استان های «ایلام، کرمانشاه،‌شمال خوزستان، جنوب و غرب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب آذربایجان غربی و غرب کردستان» سبب بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها می شود.

این بارش ها همراه با ذوب شدن برف در ارتفاعات و سبب سیلابی شدن رودخانه های فصلی، آبگرفتگی گسترده معابر، انسداد راه های روستایی و اختلال جدی در جاده ها و سفرهای بین شهری و درون شهری و خسارت به برخی زیرساخت ها مانند خطوط انتقال برق و غیره است.

این شرایط چهارشنبه در استان های «ایلام، کرمانشاه،‌شمال خوزستان، جنوب و غرب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب آذربایجان غربی و غرب کردستان و پنج شنبه شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال و غرب چهارمحال و بختیاری» و پنجشنبه در استان های «شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال و غرب چهارمحال و بختیاری» روی می دهد.

توصیه می‌شود مردم استان‌های تحت تاثیر در بازه فعالیت سامانه بارشی از توقف و تردد در بستر رودخانه ها و مسیل ها اجتناب کنند و از سفرهای برون شهری و فعالیت های کوهنوردی بپرهیزند.

همچنین توصیه می‌شود نسبت به بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون شهری و برون شهری اقدام شود و دستگاه‌های اجرایی و امدادی آمادگی لازم برای مواجهه با این شرایط را کسب کنند.

خودداری از کوچ عشایر و چرای دام در مناطق تحت تاثیر نیز اکیدا توصیه می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها