کد خبر: 678022
تاریخ انتشار :

اقدام علنی «سیا» برای جذب جاسوس در روسیه

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا»، تلاش جدیدی را برای جذب جاسوس در روسیه آغاز کرده است.

اقدام علنی «سیا» برای جذب جاسوس در روسیه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در ادامه پروپاگاندا و اقدامات ضدروسی واشنگتن، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با انتشار ویدئوهای تبلیغاتی در تلگرام تلاش می‌کند روس‌ها را برای جاسوسی برای ایالات متحده جذب کند.

سیا دوشنبه (روز گذشته) در معرفی کانال تلگرامی جدید خود که با این هدف ایجاد شده، گفت: عوامل سیا کانال خودِ آژانس را در برنامه پیام‌رسان محبوب ایجاد کردند.

در یک ویدئوی تبلیغاتی به زبان روسی که در این تلگرام منتشر شده، سیا اعلام کرد به ویژه به دنبال جمع‌آوری اطلاعات درباره اقتصاد روسیه یا مقامات ارشد این کشور است.

به گزارش تاس، مقامات سیا در گفت‌وگو با خبرنگاران سی‌ان‌ان تایید کردند انتظار دارند محتوا و ویدئوهای آن‌ها در تلگرام به ترغیب روس‌ها برای ارائه اطلاعاتی که آمریکا نیاز دارد، کمک کند.

پیش‌تر در ماه مارس هم روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» گزارش داد سیا در تلاش برای استخدام کارکنان سفارت روسیه در واشنگتن تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی را به تلفن‌های هوشمند فعال در سفارت روسیه یا مکان‌های مجاور آن ارسال می‌کند. «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا در آن زمان گزارش واشنگتن پست را مورد انتقاد قرار داد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان، «مقام‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند فرصتی بی‌سابقه برای متقاعد کردن روس‌های ناراضی از جنگ اوکراین و زندگی در روسیه برای به اشتراک گذاشتن اسرارشان ایجاد شده و با به اشتراک گذاشتن ویدئوی استخدام که سینمایی و ماهرانه تولید شده، تلاش در این زمینه را آغاز کردند. این اقدام شامل کانال جدید سیا در تلگرام رسانه اجتماعی منبع محبوب اخبار بدون فیلتر در روسیه است».

ویدئوی به اشتراک گذاشته‌شده با دستورالعمل‌هایی درباره چگونگی ارتباط با سیا به صورت ناشناس و ایمن به پایان می‌رسد. ویدئوی مذکور بعد از تلگرام در سایر رسانه‌های اجتماعی سیا مثل یوتیوب، توییتر، اینستاگرام و فیس‌بوک به اشتراک گذاشته شده است.

طبق گزارش شبکه آمریکایی، مقام‌های دخیل در این پروژه گفتند «حمله روسیه به اوکراین گشایشی تاریخی ایجاد کرده تا روس‌ها به طرف ما بیایند و اطلاعات مورد نیاز را در اختیارمان قرار دهند». این اقدام پس از تلاش استخدامی قبلی در پی آغاز درگیری‌ها در اوکراین صورت می‌گیرد که مقامات آمریکایی مدعی هستند موفقیت‌آمیز بوده است.

یک مقام آمریکایی ناشناس گفت «پیامی که امیدواریم روس‌هایی که در زمینه‌های حساس کار می‌کنند و به اطلاعات ارزشمند دسترسی دارند، بشنوند، این است: ما شما را درک می‌کنیم، شاید بهتر از آنچه فکر می‌کنید.

فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها