کد خبر: 678254
تاریخ انتشار :

جزئیات دیدار معاون رئیسی با هیأتی از طالبان + توافق

معاون زنان و امورخانواده نهاد ریاست جمهوری در خصوص دیدارش با هیأتی از طالبان گفت: در بحث بهداشت قرارداد بسته شده است که تعدادی از خانم‌های برای آموزش بیایند.

جزئیات دیدار معاون رئیسی با هیأتی از طالبان + توافق
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

انسیه خزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جزئیات دیدارش با هیأتی از طالبان گفت: این گروه که برای کار علمی و مسائل بهداشتی و درمانی آمده بودند، داوطلب بودند که صحبتی درباره با برنامه بانوان‌شان داشته باشند.

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: نشستی با این هیأت داشتیم، پیشنهاداتی هم درباره آموزش در بخش‌های بهداشتی که متولی خود وزارت بهداشت بود داده شد و قرار گذاشتند تعدادی از خانم‌ها برای این دوره بیایند و پیشنهاداتی برای آموزش عالی در سطوح مختلف وزارت علوم دادیم.

وی ادامه داد: خود هیأت طالبان پیشنهاداتی در مورد بحث همکاری‌های مشاغل، صنایع دستی و کارهایی که بین ایران و این کشور می‌توان انجام داد، داشتند. 

خزعلی خاطرنشان کرد: این هیات بسیار تشکر کردند از این که مهاجرین افغانی و به خصوص خانم‌های‌شان را چه از نظر بهداشت و چه از نظر آموزشی تحت پوشش قرار دادیم.

وی ادامه داد: ما هم خواستار این شدیم که توسعه بیشتری را در بحث زنان داشته باشند و ما بتوانیم با زنان این کشور ارتباط داشته باشیم و ان‌شاالله بتوانیم بحث آموزش را به صورت جدی پیگیری کنیم. 

معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری درباره این‌که برای آموزش زنان در چه مقاطع تحصیلی با هیأت طالبان صحبت شد، گفت: ما بیشتر بحث آموزش دانشگاهی را مطرح کردیم و این که بسیاری از دانشگاه‌های ما این پذیرش را دارند و می‌توانیم تعدادی از دانشجویان آنها را پذیرش کنیم، البته در بحث بهداشت قرارداد هم بسته شده است که تعدادی از خانم‌های برای آموزش بیایند. 

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها