کد خبر: 678501
تاریخ انتشار :

رقیب ترامپ رسما می آید

چرا دسانتیس امیدوار است؟!

سرانجام پس از گمانه زنی های زیاد ، رقیب جمهوریخواه ترامپ آمادگی خود راجهت حضور در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 اعلام کرده است. «ران دسانتیس» فرماندار ایالت فلوریدا هفته آینده، رسماً وارد رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده خواهد شد و بلافاصله به بزرگ‌ترین رقیب انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در بین نامزدهای جمهوری خواه تبدیل خواهد شد و به رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۴ که تاکنون یکطرفه بوده است، تکان اساسی خواهد داد.به عبارت بهتر، برخی ناظران معتقدند که دسانتیس می تواند در رقابتهای درون حزبی جمهوریخواهان با شکست دادن ترامپ، وارد دور نهایی رقابت با دموکراتها ( بایدن ) شود. در این صورت، شاهد شکل گیری دوگانه بایدن -ترامپ در سال 2024 نخواهیم بود.

چرا دسانتیس امیدوار است؟!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دسانتیس طی ماههای گذشته،  در خصوص عملکرد دولت بایدن سخنان انتقادی زیادی بر زبان رانده بود اما مستقیما سخنی از حضور خود درانتخابات ریاست جمهوری ستل 2024 نمی کرد.اما اکنون ماجرا با قبل متفاوت است!دسانتیس در نظرسنجی های دو ماه اخیر، وضعیت خوبی نسبت به ترامپ ندارد و احتمال شکست وی در رقابتهای درون حزبی جمهوریخواهان ( حداقل تا کنون ) بالاست. اما وی امیدوار است اتفاقی که در سال 2008 میلادی برای رودی جولیانی شهردار اسبق نیویورک در رقابتهای درون حزبی جمهوریخواهان رخ داد، برای ترامپ نیز رخ دهد! در آن زمان، جولیانی مطابق نظرسنجی ها برنده مسلم رقابت درون حزبی جمهوریخواهان بود اما با برگزاری رقابتهای درون حزبی، جان مک کین توانست گوی سبقت را از وی برباید. تا جایی که در نهایت جولیانی پس از برگزاری شش رقابت درون حزبی در شش ایالت آمریکا، تنها در یکی ازانها توانست بر مک کین پیروز شود. در نهایت، جولیانی از رقابتهای انتخاباتی کنار کشید و مک کین راهی دور نهایی رقابت انتخاباتی با اوباما شد، جایی که در آن دموکراتها پیروز شدند. 

اکنون دسانتیس ، امیدوار است نظرسنجی های صورت گرفته در اردوگاه جمهوریخواهان نیز نادرست از آب در آید! خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، یک منبع آگاه در این خصوص گفته است که احتمالاً دسانتیس در تاریخ ۲۵ ماه می ( چهارم خرداد ماه) همزمان با نشست حامیان مالی در «میامی» یکسری مدارک مربوط به اعلام نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را پرخواهد کرد و ۲۹ می (هشتم خرداد ماه) به طور رسمی تر خود را بعنوان نامزد جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام خواهد کرد.قطعا این موضوع، خبر خوبی برای ترامپ محسوب نمی شود. او ( ترامپ) به خوبی می داند که حتی دسانتیس بر روی امکان ممانعت دیوان عالی آمریکا از نامزدی مجدد رئیس جمهور سابق ایالات متحده در انتخابات ریاست جمهوری حساب بازکرده است. اگر ترامپ در پرونده شورش ششم ژانویه 2021، به عنوان مسبب یا عامل تحریک حمله کنندگان به کنگره معرفی شود، دیوان عالی آمریکا می تواند برای همیشه حضور وی در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری ( و هر انتخابات دیگری) را ممنوع کند. این روند، به سود اصلی ترین رقیب ترامپ در حزب جمهوریخواه یعنی دسانتیس خواهد بود. 

دسانتیس در این میان تلاش می کند  دامنه حامیان خود را گسترش دهد. یک منبع آگاه دیگر نیز در این زمینه گفته است که دعوت برای مراسم ۲۵ ماه می نشان می دهد که حامیان مالی در تلاش هستند تا برای ستاد انتخاباتی دسانتیس، هزینه‌ای جمع آوری کند. بر اساس این گزارش، نمایندگان دسانتیس به درخواست خبرگزاری رویترز برای اظهارنظر درباره این خبر پاسخ نداده است.

بر اساس نظرسنجی اخیر رویترز/ایپسوس، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، ترامپ در هفته‌های اخیر حملات سیاسی خود را به فرماندار فلوریدا افزایش داده و در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در سال ۲۰۲۴ پیشتاز است. دسانتیس ۴۴ ساله، سال گذشته مجدداً به عنوان فرماندار انتخاب شد و رقیب دموکرات خود را با اختلاف نزدیک به ۲۰ درصد شکست داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها