کد خبر: 672357
تاریخ انتشار :

خشم دنباله دار ترامپ از فاکس نیوز

چه کسی در ماراتن جدید پیروز می شود؟

این روزها شبکه فاکس نیوزو اعضای ارشد آن،نمی توانند حمایت خود را از "دی سانتیس" فرماندار فلوریدا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 پنهان کنند. در این میان،نظرسنجی های منتشر شده از سوی فاکس نیوز نیز نشان دهنده اقبال بالای دی سانتیس برای تبدیل شدن به نامزد نهایی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 می باشد،موضوعی که قطعا به مذاق دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا خوش نیامده است! رئیس جمهور سابق آمریکا این بار نیز خود را در تقابل مطلق با فاکس نیوز می بیند، رسانه ای که اتفاقا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 نقش به سزایی در شکست ترامپ ایفا کرد.

چه کسی در ماراتن جدید پیروز می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

اگرچه فاکس نیوز در سال 2016 میلادی و در رقابت هیلاری کلینتون و ترامپ برای پیروزی نامزد جمهوریخواهان سنگ تمام گذاشت، اما از سال 2019 میلادی به بعد اختلافاتی میان رئیس جمهور سابق آمریکا و صاحبان این شبکه رخ داد که منجر به کاهش حمایتهای فاکس نیوز و در نهایت، تقابل وی با ترامپ شد.بخشی از این نارضایتی ها، مربوط به حذف جان بولتون از مسند مشاور امنیت ملی آمریکا و دیگری، مربوط به نفوذ برخی جمهوریخواهان مخالف ترامپ بر صاحبان این شبکه بود. 

این بار نیز رقابت ترامپ -فاکس نیوز از یکسال مانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یعنی از سال 2023 میلادی آغاز شده است! انتشار نظرسنجی‌های معنادار اخیر شبکه فاکس نیوز و دیگر موسسات و شبکه های تلویزیونی ، شوک سختی را به رئیس جمهور ایالات متحده و همراهان وی در کاخ سفید وارد ساخته است . نظرسنجی جدید فاکس نیوزنشان می دهد که ترامپ اکنون ازحمایت 68 درصد جمهوریخواهان برای ورود به کاخ سفید برخوردار است یعنی 11 درصد از نظرسنجی مشابه ماه قبل ( 79 درصد) کمتر! در مقابل، شبکه فاکس نیوز از افزایش محبوبیت دی سانتیس فرماندار فلوریدا خبر می دهد، به گونه ای که وی از حمایت بیش از 80 درصد از جمهوریخواهان در صورت راهیابی به دورنهایی رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری 2024 برخوردار خواهد بود. 

ماجرای تقابل ترامپ و فاکس نیوز، حداقل تا زمانی که این شبکه نسبت به شکست نهایی وی درانتخابات درون حزبی جمهوریخواهان اطمینان پیدا کند، ادامه خواهد داشت! اما حتی اگر ترامپ در این انتخابات بر دی سانتیس پیروز شود، دردور دوم ونهایی انتخابات بار دیگر با شیطنتهای فاکس نیوز علیه خود مواجه خواهد شد.این بازی در انتخابات ریاست جمهوری2020به ضرر ترامپ و به سود بایدن و دموکرتها تمام شد.در حال حاضر نیز ترامپ و فاکس نیوز گارد بسته ای در برابر یکدیگر دارند و بعید است درنهایت منازعه این دو به صلح و سازش ختم شود! رئیس جمهور ایالات متحده در طول ماههای  منتهی به انتخابات ریاست جمهوری 2020 ، سرمایه گذاری زیادی بر روی محبوبیت اقتصادی خود در نزد رای دهندگان آمریکایی کرده بود. ترامپ همواره معتقد بود که محبوبیت وی در عرصه اقتصاد و اشتغال آفرینی به کلید پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 تبدیل خواهد شد اما شبکه فاکس نیز با برخی نظرسنجی ها( که ترامپ آنها را ساختگی می دانست)، نشان داد که اتفاقا محبوبیت اقتصادی ترامپ درنزد رای دهندگان نیز به اندازه ای نیست که بتواند به مزیت مطلق رئیس جمهور وقت  آمریکا در انتخابات تبدیل شود. 

در این میان یکی از اصلی ترین ترسهای ترامپ، تاثیری است که نظرسنجی های شبکه فاکس نیوز می تواند بر روی رای دهندگان مستقل در انتخابات ریاست جمهوری بگذارد! همان گونه که اشاره شد، رای دهندگان مستقل، نقش بسیار مهمی در تعیین سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا خواهند داشت. رای دهندگان مستقل در تعیین تکلیف رای الکترال ایالات خاکستری و سرنوشت ساز ، اصلی ترین نقش را ایفا خواهند کرد. در جریان رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، رای دهندگان مستقل در نهایت به سوی ترامپ متمایل شدند اما در سال 2020، آرای این ایالتها به سود بایدن وحزب دموکرات تغییرکرد. اکنون ممکن است چنین اتفاقی بار دیگر در سال 2024 رخ دهد. از این رو، ترامپ بیش از هر چیزی، نگران آن است که ضد تبلیغات شبکه فاکس نیوز علیه وی، رای دهندگان مستقل را نیز نسبت به وی و سیاستهایش ناامید سازد. 

مرور نتایج دو نظرسنجی اخیر فاکس نیوز  نگرانی ها و آشفتگی های رئیس جمهور سابق  ایالات متحده در قبال انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را بیشتر کرده است. ترامپ همواره سعی کرده است رای دهند گان مستقل و جمهوریخواهان را به سوی خود متمایل سازد اما به نظر می رسد در محاسبات خود به شدت اشتباه کرده است! با توجه به نزدیک بودن رقابتهای درون حزبی جمهوریخواهان جهت حضوردرانتخابات ریاست جمهوری 2024 ، او به حمایت مطلق جمهوریخواهان و حمایت نسبی رای دهندگان مستقل نیاز مبرمی دارد.....

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها