کد خبر: 679042
تاریخ انتشار :

ضد حال توئیتر به رقیب ترامپ

آیا دی سانتیس بازی را تغییر می دهد؟

​اعلام خبر نامزدی فرماندار فلوریدا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 از طریق توئیتر، با حاشیه هایی روبه شده که چندان به سود وی نبوده است! ران دسنتیس، فرماندار ایالت فلوریدا، رسما ورود خود به رقابت برای کسب نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا را اعلام کرده است. اعلام این خبر در توییتر به خاطر نقص فنی با تاخیر همراه بود.در نتیجه، اعلام داوطلبی فرماندار فلوریدا برای نامزدی ریاست جمهوری از سوی حزب جمهوریخواه با ۲۰ دقیقه تاخیر داشت.او از این برنامه توییتر برای دفاع از جایگاهش به عنوان یک سیاستمدار محافظه کار و بازگویی مواضع خود در زمینه‌هایی مانند مخالفت با تعطیلی فعالیت اقتصادی در زمان قرنطینه کرونا و لزوم اصلاحات آموزشی استفاده کرد.

آیا دی سانتیس بازی را تغییر می دهد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

او گفت: «من برای ریاست جمهوری ایالات متحده نامزد می‌شوم تا رهبری بازگشت آمریکا به بزرگی را برعهده بگیرم.» فرماندار فلوریدا رقیب اصلی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای نامزدی حزب در انتخابات سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود.

با آغاز سخنرانی توییتری دسنتیس در توییتر، صدها هزار کاربر توییتر این پلتفرم را ترک کردند.از زمانی که  ماسک کنترل توییتر را در ماه اکتبر به دست گرفت، هزاران تن از کارکنان شرکت از جمله مهندسان مسئول عملیات و عیب‌یابی فنی سایت برکنار شده‌اند و مشکل فنی مربوط به زمان برگزاری سخنرانی دسانتس در توئیتر،  بی‌تردید یادآور کاهش احتمالی کارآیی فنی این رسانه بود.

تیم دسنتیس به سرعت دست به کار شد تا این مشکل فنی را به نحوی رفع و رجوع کند. این تیم در توییتر نوشت که مصاحبه وی «هیجان زیادی» ایجاد کرده و فورا پیوند به سایت ستاد انتخاباتی او را در شبکه قرار داد.برایان گریفین، سخنگوی مطبوعاتی رن دسنتیس ادعا کرد که طی این برنامه آنلاین، ستاد انتخاباتی او طی یک ساعت یک میلیون دلار کمک برای مبارزات انتخاباتی جمع آوری کرده است.طبق آمار خبرگزاری رویترز، این رویداد توییتری در مقطعی بیش از ۶۰۰۰۰۰ شنونده را به خود جلب کرد، اما در دقایق پایانی، شمار شرکت‌کنندگان به کمتر از ۳۰۰۰۰۰ نفر رسید. مصاحبه بی‌بی‌سی با ایلان ماسک در ماه گذشته بیش از سه میلیون شنونده را در توییتر جذب کرد.با آغاز برنامه، دسنتیس بر رویکرد محافظه‌کارانه تاکید کرد و نحوه مدیریت بحران کرونا در ایالت فلوریدا را که مورد تحسین بسیاری از جمهوریخواهان قرار داشت به عنوان نمونه ذکر کرد.

او از اصلاحات خود در سیستم آموزشی فلوریدا دفاع کرد و گفت که ایالت او «وقایع را به جای ترس، یادگیری را به جای تبلیغ عقیدتی، قانون و نظم را به جای شورش و بی نظمی تدریس می‌کند.»

در این مواضع، دسانتیس گریزی نیز به ناتوانی های دولتهای بایدن و ترامپ زد! به عبارت بهتر، وی در سخنرانی خود عملا هردو رئیس جمهور کنونی و سابق آمریکا را رقیب انتخاباتی خود قلمداد کرد، هر چند که طبیعتا وی با احتیاط بیشتری علیه ترامپ سخن می گوید! 

دسنتیس بعدا در گفتگو با فاکس نیوز، برنامه‌های مشخص‌تری از جمله اعلام وضعیت اضطراری در مرز جنوبی آمریکا برای مقابله با ورود مهاجران را عنوان کرد. او همچنین متعهد شد که کریستوفر رای، رئیس اف‌بی‌آی، منصوب ترامپ را برکنار کند و «سیاست‌های انرژی ضد آمریکایی» جو بایدن را محدود کند.هفته گذشته، دسنتیس تایید کرد که در پی کسب نامزدی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود و قبل از انتشار اعلامیه ویدیویی، در کمیسیون انتخابات فدرال ثبت نام کرد.او در این ویدئو گفت: «شرایط در مرز ما فاجعه‌بار است، جرم و جنایت به شهرهای ما هجوم می‌آورد... و رئیس‌جمهور بیهوده دست و پا می‌زند». او افزود: «ضعف و سقوط یک انتخاب است، و موفقیت دست یافتنی.» او گفت: «آزادی ارزش جنگیدن را دارد.»

ورود دسنتس به مبارزات انتخاباتی با انبوهی از ایمیل‌ها و پست‌های اینترنتی از سوی هواداران ترامپ مواجه شده که شدیدا وی را مورد تمسخر و حتی فحاشی قرار داده اند! موضوعی که نشان می دهد در صورت شکست ترامپ از دسانتیس در انتخابات درون حزبی ، بسیاری از طرفداران رئیس جمهور سابق آمریکا حاضر به حمایت از فرماندار فلوریدا در دور پایانی انتخابات ریاست جمهوری 2024 نیستند! 


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها