کد خبر: 665958
تاریخ انتشار :

خط و نشان ترامپ برای رقیب جدید

آیا فرماندار فلوریدا عقب نشینی می کند؟

 آیا فرماندار فلوریدا عقب نشینی می کند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شکست جمهوریخواهان در انتخابات میاندوره ای سنا و فراتر از آن، کاهش شدید اختلاف آنها و دموکراتها در انتخابات میاندوره ای مجلس نمایندگان، یک بازنده بزرگ به نام دونالد ترامپ داشته است! رئیس جمهور سابق آمریکا اکنون بیش از هر زمان دیگری در آستانه حذف درون حزبی قرار گرفته و حتی برخی سناتورهای سرشناس مانند لیندسی گراهام که حامی وی بوده اند، اقدامی در راستای دفاع دوباره از او صورت نمی دهند! در این میان، ترامپ قصد دارد هر چه سریع تر با اعلام رسمی نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری 2024، مانع از ظهور چهره های سیاسی جدید درحزب متبوعش جهت شرکت در این آوردگاه سیاسی شود. 

اما در این میان ترامپ اخبار نگران کننده ای را می شوند که هضم آن چندان برایش آسان نیست! بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید که جمعه منتشر شد، جمهوری‌خواهان و مستقل‌های متمایل به آن‌ها، ران دی‌سانتیس فرماندار فلوریدا را به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق این کشور برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سال ۲۰۲۴ ترجیح می‌دهند. در نظرسنجی انجام شده توسط موسسه یوگاو، ۴۲ درصد جمهوری‌خواهان و مستقل‌های متمایل به آن‌ها گفتند دی سانتیس را به ترامپ برای نامزدی در سال ۲۰۲۴ ترجیح می‌دهند. فقط ۳۵ درصد گفتند ترامپ را به دی‌سانتیس ترجیح می‌دهند. طبق این گزارش، آن دسته از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که خود را جمهوری‌خواهان راسخ می‌دانند، احتمال بیشتری داشت که نامزد سومی را (۴۵ درصد) به ترامپ بجای فرماندار فلوریدا که در انتخابات میان‌دوره‌ای توانست بار دیگر صاحب این سمت شود، ترجیح دهند. چهل و سه درصد جمهوری‌خواهان راسخ گفتند که دی‌سانتیس را ترجیح می‌دهند. در عین حال، دی‌سانتیس در بین رای‌دهندگان متمایل به جمهوری‌خواهان حمایت بیشتری کسب کرد و ۴۵ درصد از افراد این گروه نامزدی وی را در مقابل ۲۱ درصد حمایت از نامزدی ترامپ، ترجیح دادند. همان گونه که مشخص است، فرماندار فلوریدا توانسته است ترامپ را در نظرسنجی ها به چالش بکشد.تا قبل از برگزاری رقابتهای میاندوره ای کنگره، دی سانتیس صرفا در یکی از نظرسنجی های ایالتی ( در فلوریدا) از ترامپ پیش افتاده بود. اما به نظر می رسد با نتایجی که در انتخابات میاندوره ای کنگره رقم خورده است، دی سانتیس اکنون به رقیب سرسخت و برتر ترامپ در حزب جمهوریخواه تبدیل شده است. 

علی رغم شکست در انتخابات ریاست جمهوری 2020  و شکست نسبی  جمهوریخواهان در انتخابات میاندوره ای اخیر ، ترامپ  معتقد است که باید سال 2024 به قدرت باز گردد! بسیاری از جمهوری‌خواهان، حتی اگر بخواهند در برهه فعلی نمی توانند مخالفت با ترامپ را علنی سازند زیرا درا ین صورت، با خشم طرفداران این حزب ( که بسیاری از آنها به طرفداران شخص ترامپ تبدیل شده اند ) مواجه خواهند شد. ترامپ اکنون جمهوری‌خواهان ( حزب جمهوری‌خواه) را بر سر یک دوراهی قرار داده است :«حمایت مطلق جمهوری‌خواهان از وی در انتخابات 2024» یا «تاسیس حزب جدید»! انتخاب هر دو گزینه، برای حزب جمهوری‌خواه بسیار پرهزینه خواهد بود.  حدود سه سال قبل ترامپ با شماری از متحدان و هم سنگران خود درباره تشکیل حزب سیاسی گفت وگو و اعلام کرده و گفته بود که در راستای شعار سیاسی اش یعنی «نخست آمریکا» مایل است حزب تازه را «حزب میهن پرست» بنامد!. اگرچه ترامپ در تازه ترین گفت و گوی خود، تاسیس حزب جدید را فعلا تکذیب کرده است، اما بازی وی در آینده ای نزدیک قابل پیش‌بینی نیست! آنچه سبب می شود جمهوری خواهان بیش از دموکرات‌ها از خبر تشکیل حزب «میهن پرست» نگران باشند، آن است که آرایی که به صندوق حزب احتمالی دونالد ترامپ ریخته خواهد شد، به قیمت لاغر شدن بدنه رای دهنده جمهوری خواهان تمام خواهد شد.از سوی دیگر کارشناسان می گویند با حضور دو حزب کهنه کار و قدرتمند در عرصه سیاست آمریکا تشکیل حزب سیاسی تازه برای رئیس جمهوری که با کناره گیری از قدرت بیش ازپیش به انزوا می رود، کار آسانی نیست.درهرحال، تاسیس حزب جدید ترامپ(حزب میهن پرست)، به معنای تیر خلاص بر پیکره جمهوری خواهان خواهد بود. در این صورت، قطعا دموکرات ها خواهند توانست تا یک دهه یا حتی بیشتر، قدرت را در کاخ‌سفید و کنگره در دست داشته باشند. در این میان، رصد رقابت ترامپ و سانتیس بر سر نامزدی نهایی حزب جمهوریخواه دیدنی تر از هر زمان دیگری خواهد بود!

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها