کد خبر: 679586
تاریخ انتشار :

خبر فوری رئیسی برای جاماندگان سهام عدالت | متقاضیان برای ثبت نام به این سایت مراجعه کنند | لینک ثبت نام

موضوع تخصیص سهام عدالت به جاماندگان حدود سه سالی می‌شود که داغ است و هر چند به مراحل پایانی خود نیز نزدیک شد، اما در نهایت در پیچ و خم موانع جا ماند. بر این اساس سال قبل سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شدند که افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیسیتی و همچنین سه دهک نخست ایثارگران این سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تشکیل می دادند.

خبر فوری رئیسی برای جاماندگان سهام عدالت | متقاضیان برای ثبت نام به این سایت مراجعه کنند | لینک ثبت نام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش سایت خانه فوتبال: جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف می شوند. جاماندگان سهام عدالت آمار به نسبت بالایی دارند. جاماندگان سهام عدالت می توانند به زودی اقدام به ثبت نام کنند. جاماندگان سهام عدالت با ابهامات زیادی مواجه هستند. جزئیات جدید جاماندگان سهام عدالت را بخوانید.

آغاز ثبت نام جاماندگان سهام عدالت

وزیر اقتصاد که اواخر سال گذشته از تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان خبر داده بود، در آخرین اظهار نظرهای خود ضمن تشریح چرایی به نتیجه نرسیدن تخصیص سهام عدالت به جاماندگان ابراز امیدواری کرد که این موضوع در سال جاری اجرایی شود.

ارزش سود سهام عدالت یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایشی یا کاهشی می‌شود.برای مثال ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در ۲۰ اسفندماه سال گذشته ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قیمت داشت، در حالی که قیمت این سهام در ۱۶ تیرماه سال جاری تا ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود.سهامی که در روزهای نخستین آزاد سازی سهام عدالت یعنی اردیبهشت‌ماه و خردادماه سال 1401 بیش از ۲۰ میلیون تومان قیمت داشت. سهام عدالت در ابتدا سهم 1000000 میلیون تومانی بود که با گذشت زمان تبدیل به 500 واحد سهم شد.

موضوع تخصیص سهام عدالت به جاماندگان حدود سه سالی می‌شود که داغ است و هر چند به مراحل پایانی خود نیز نزدیک شد، اما در نهایت در پیچ و خم موانع جا ماند. بر این اساس سال قبل سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شدند که افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیسیتی و همچنین سه دهک نخست ایثارگران این سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تشکیل می دادند.

اما آنچه که در تخصیص سهام عدالت به جاماندگان از اهمیت زیادی برخوردار است، پرتفویی است که باید برای این افراد در نظر گرفته شود. از آنجایی که مقرر شد باید به هر جامانده ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت اختصاص داده شود، نیاز به ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است که باید از سهام دولت در شرکت‌های مختلف تامین شود.ده شود. در این تصویب‌نامه اسامی شرکت‌هایی که قرار بود سهام ان‌ها به جاماندگان تخصیص داده شود نیز مشخص شد که شامل بخشی از سهام بانک تجارت، بانک صادرات، بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس می‌شد.

اما اواخر دی ماه سال ۱۴۰۱ بود که رئیس سازمان خصوصی‌سازی به ایسنا اعلام کرد: در واگذاری سهام عدالت به جاماندگان طور کلی دو ایراد وجود داشت، نخست آنکه مرجع تصویب باید شورای عالی سیاست اصل ۴۴ باشد نه هیات وزیران. دوم آنکه سهام باید به صورت غیرمستقیم به مشمولان داده شود نه به صورت مستقیم. البته به هر دو ایراد پاسخ داده شد و معاونت حقوقی درحال پیگیری است، امیدواریم مورد قبول هیات تطبیق مجلس قرار بگیرد و اجازه دهند در پایان سال واگذاری را انجام دهیم.

در حالی که سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی در نیمه دوم اسفند سال گذشته اعلام کرد که با مصوبه شورای‌عالی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، هموطنان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که فاقد سهام عدالت بودند (حدود ۳.۵ میلیون نفر) در روزهای آتی مالک سهام عدالت خواهند شد"، در روزهای پایانی سال مذکور شاهد منتفی شدن تخصیص سهام عدالت به جاماندگان بودیم.

موضوعی که خاندوزی در نخستین اظهارنظر خود در سال جاری به آن اشاره کرد و گفت: در خصوص سهام عدالت ما  مصوبه هیات دولت را برای سه و نیم نفر از اعضای تحت پوشش نهادهای حمایتی گرفتیم، در آذرماه هیات مصوبات مجلس اعلام کرد که این مصوبه باید اول در شورای عالی اصل ۴۴ تصویب شود و سپس به دست دولت برسد که ما مجدد در انتهای سال در شورای عالی اصل ۴۴ این مساله را مطرح کردیم و در نهایت مصوب شد و برای بار دوم که به هیات دولت ارجاع دادیم که دولت آن را با جزئیات تایید کند متاسفانه از آنجایی که برخی از وزارتخانه ها حاضر به واگذاری برخی از شرکت های زیرمجموعه خود نبودند، این سهام تا انتهای سال بلاتکلیف ماند.

بازنشسته ها سهام دار می شوند | برای مشاهده سهامتان اینجا کلیک کنید

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ضمن اعلام این خبر که امروز به یمن ولادت حضرت معصومه (س)، فرایند اجرایی طرح ارزش مالکانه به معنای تخصیص تدریجی مالکیت اجزایی از دارایی‌های صندوق به اعضای بازنشسته و آنها که به هرنحوی از عضویت صندوق خارج شده‌اند، آغاز می‌شود گفت: مشاهده صورت وضعیت ارزش مالکانه اعضا نیز ازطریق سایت و سوپر اپلیکشن موسسه امکان‌پذیر خواهد بود.

حمیدرضا نجف‌پور کردی در آیین رونمایی از طرح ارزش مالکانه که در اردوگاه دانش آموزی باهنر تهران برگزار شد با بیان اینکه امروز صندوق ذخیره فرهنگیان نقطه عطفی را تجربه می‌کند که حاصل عقلانیت سازمانی و حمایت‌های درون و برون سازمانی است گفت: یکی از مطالبات به حق اعضای صندوق از دیرباز، محاسبه و اعطای ارزش افزوده دارایی‌های صندوق یا همان ارزش مالکانه بوده است.

وی افزود: در دوره‌های قبلی اقداماتی انجام شده بود اما به دلیل پیچیدگی‌های کار، منتج به نتیجه نشده بود. در این دوره روی مدل‌های گوناگون ارزش مالکانه کار و در نهایت مدل نهایی احصاء شد و عملیات اجرایی در دستورکار قرار گرفت.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه تصویر نازیبایی به علت اتفاقات نامبارک از صندوق ایجاد شده و هرچه تلاش می‌کنیم این اعتماد را برگرداندیم با سختی‌هایی همراه است گفت: تعیین، تقویم، تخصیص و تحویل ارزش مالکانه مراحل مختلفی هستند که هرکدام دارای ابعاد گسترده‌ای هستند و زیرساخت‌های لازم در هرکدام فراهم شد.

نجف پور اعلام کرد که امروز به یمن ولادت حضرت معصومه (س)، فرایند اجرایی طرح ارزش مالکانه به معنای تخصیص تدریجی مالکیت اجزایی از دارایی‌های صندوق به اعضای بازنشسته و آنها که به هرنحوی از عضویت صندوق خارج شده‌اند، آغاز می‌شود.

وی افزود: به تدریج نسبت سهم یک عضو از اعضای صندوق به کل اعضاء مشخص شده و بعد از رونمایی امروز، جزئیات را در سایت‌های موسسه و سوپر اپلیکشن اطلاع رسانی می‌کنیم و هر عضو از این مسیر صورت وضعیت ارزش مالکانه خود را مشاهده می‌کند. به تدریج تک تک شرکت‌ها با هماهنگی سازمان بورس و بعد از تخصیص، تحویل سهام را نیز انجام خواهیم داد./ایسنا

سامانه و سایت جاماندگان سهام عدالت ۱۴۰۲

با توجه اینکه برای بسیاری از افراد متقاضی دریافت سهام عدالت، سوال پیش آمده که جامانده ها به کجا مراجعه کنند، شرکت سپرده گذاری مرکزی، با در نظر گرفتن شرایط لازم برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت 1402، سعی بر این داشته تا جهت تسهیل در انجام فرآیند ثبت نام جامانده ها سهام عدالت، برای افراد متقاضی این دوره از ثبت نام جدید سهام عدالت، روش غیر حضوری یا همان اینترنتی را در نظر بگیرد.

افرادی که قصد مشاهده صوتحساب سهام عدالت را دارند، می توانند، از طریق سایت panel.sahamedalat.ir، به صورت الکترونیکی، اقدام نمایند.

حال، با توجه به اینکه تا کنون، برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت ۱۴۰۲، از سوی سازمان بورس اوراق بهادار، آدرس سامانه و سایت جاماندگان سهام عدالت، اعلام نشده است، پیش بینی می شود، ثبت نام جامانده ها سهام عدالت 1402، از طریق سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir، انجام شود.

به محض اعلام رسمی آدرس سامانه و سایت جاماندگان سهام عدالت ۱۴۰۲، لینک آن، در این بخش از متن مقاله، قرار داده می شود.

افرادی که قصد مشاهده ارزش سهام عدالت خود را دارند، می توانند، از طریق ورود به سامانه سهام عدالت، به آدرس samanese.ir، با استفاده از کد ملی خود، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ورود به سامانه سهام عدالت، به لینک زیر مراجعه نمایید.

سود سهام عدالت واریز شد

رئیس سازمان بورس امروز در مصاحبه‌ای جدید زمان پرداخت سود سهام عدالت را به مشمولان اعلام کرد. سود سهام عدالت چه زمانی به حساب این افراد واریز خواهد شد؟

رییس سازمان بورس امروز در مصاحبه‌ای درباره زمان پرداخت سود سهام عدالت اظهار نظر کرد.

به گفته رئیس سازمان بورس سود سهام عدالت پس از برگزاری مجمع شرکت‌های پذیرنده واریز خواهد شد.

رئیس سازمان بورس گفت پس از برگزاری مجامع شرکت‌های پذیرنده، سود سهام عدالت در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت می‌شود.

عشقی اعلام کرد که قرار است این مجامع تا آخر تیرماه برگزار شود.

زمان واریز سود سهام عدالت تغییر کرد

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی تاکید کرد که الزام شرکت‌های بورسی به واریز سود نقدی سهام طی مدت چهار ماه باعث پرداخت به موقع سود سهام عدالت می‌شود که این اتفاق به نفع مردم است.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی به الزام سازمان بورس به شرکت‌ها برای واریز سود سهام عدالت مجامع حداکثر تا چهار ماه اشاره کرد ‌و افزود: اقدام سازمان بورس در الزام شرکت‌های بورسی برای اصلاح اساسنامه‌ قابل تحسین است؛ زیرا در این صورت شرکت‌های بورسی ملزم می‌شوند تا حداکثر چهار ماه سود مجامع را واریز کنند که این اتفاق به نفع مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از مردم از طریق بورس امرار معاش می‌کنند، واریز به هنگام سود مجامع برای سهامداران مفید بوده و همچنین باعث ترغیب مردم برای سرمایه‌گذاری در بورس می‌شود.

میرتاج‌الدینی همچنین گفت: فایده دیگر این اقدام آن است که سود سهامداران عدالت زودتر پرداخت می‌شود و این موضوع دیگر به پایان سال موکول نمی‌شود.

حداکثر زمان واریز سود نقدی شرکت‌های بورسی

این نماینده مجلس با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا سود مجامع کمتر از یک ماه پرداخت می‌شود، گفت: وقتی سود مجامع به موقع پرداخت شود دیگر پول در حساب شرکت‌ها باقی نمی‌ماند و ارزش پول سهامداران به میزان تورم نصف نمی‌شود؛ این اقدام رویکردی است که در نهایت به نفع مردم تمام خواهد شد.

لازم به ذکر است که سازمان بورس در روزهای پایانی فروردین ماه در ابلاغیه‌ای اعلام کرد: با اصلاح اساسنامه ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس، حداکثر زمان واریز سود نقدی شرکت‌های بورسی پس از تصمیم مجمع عمومی به چهار ماه کاهش یافت.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها