کد خبر: 681054
تاریخ انتشار :

پاسخ جالب بایدن به تهدید اتمی پوتین/ فکر می‌کردند من دیوانه‌ام

رئیس‌جمهوری آمریکا چند روز پس از آنکه اقدام روسیه در استقرار تسلیحات هسته‌ای در بلاروس را محکوم کرد، گفت که تهدید رئیس‌جمهوری روسیه به استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را «واقعی» می‌داند.

پاسخ جالب بایدن به تهدید اتمی پوتین/ فکر می‌کردند من دیوانه‌ام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از ایسنا، روز شنبه، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اطلاعیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مبنی بر استقرار اولین سلاح هسته‌ای تاکتیکی روسیه در بلاروس را «کاملاً غیرمسؤولانه» خواند.

بایدن روز دوشنبه در جمع گروهی از حامیان مالی در کالیفرنیا گفت: «زمانی که حدود دو سال پیش اینجا بودم و ‌گفتم که نگران خشک شدن رودخانه کلرادو هستم، همه به من طوری نگاه کردند که گویی دیوانه‌ام. زمانی هم که گفتم نگران استفاده پوتین از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی هستم، آنها به من همانطور نگاه کردند؛ اما این تهدید واقعی است.»

هفته گذشته الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس گفت که کشورش تحویل سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی روسیه را آغاز کرده که برخی از آنها سه برابر قوی‌تر از بمب‌های اتمی هستند که ایالات متحده در سال ۱۹۴۵ بر روی هیروشیما و ناگازاکی رها کرد.

این استقرار تسلیحاتی، اولین اقدام روسیه در خصوص ارسال چنین کلاهک‌هایی به خارج از روسیه از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی است؛ سلاح‌های هسته‌ای با برد کوتاه‌تر و کم‌قدرت که می‌توانند در میدان جنگ مورد استفاده قرار گیرند.

ایالات متحده گفته است که قصد ندارد موضع خود در قبال سلاح‌های هسته‌ای راهبردی را در واکنش به استقرار این سلاح‌ها تغییر دهد و هیچ نشانه‌ای مبنی بر آماده شدن روسیه برای استفاده از یک سلاح‌ هسته‌ای ندیده است.

در ماه مه، روسیه انتقاد بایدن از برنامه‌اش برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس را رد کرد و گفت که ایالات متحده برای چندین دهه چنین سلاح‌های هسته‌ای را در اروپا مستقر کرده است. استقرار چنین تسلیحاتی از سمت روسیه، توسط ایالات متحده و متحدانش و همچنین چین که مکررا نسبت به استفاده از تسلیحات هسته‌ای در جنگ اوکراین هشدار داده است، از نزدیک رصد می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها