کد خبر: 681376
تاریخ انتشار :

ماکرون روسیه را به بی‌ثبات کردن آفریقا متهم کرد

رئیس جمهوری فرانسه امروز (جمعه) گفت، روسیه نقش نامطلوبی برای جامعه بین‌الملل ایفا می‌کند و مسکو را به بی‌ثبات کردن آفریقا متهم کرد.

ماکرون روسیه را به بی‌ثبات کردن آفریقا متهم کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در حاشیه نشست "بسته مالی نوین جهانی" در پاریس گفت: روسیه امروز در حال ایفای نقشی است که برای جامعه بین‌الملل مطلوب نیست.

ماکرون روسیه را به داشتن "نفوذ بی‌ثبات کننده در آفریقا" با اشاره به جنایات مزدوران گروه واگنر در جمهوری آفریقای مرکزی متهم کرد.

رئیس جمهوری فرانسه خاطرنشان کرد، به درخواست تماس تلفنی از سوی ولادیمیر پوتین، همتای روس خود پاسخ می‌دهد؛ اما دلیلی نمی‌بیند که خودش با او تماس بگیرد.

ماکرون همچنین ادامه داد، از سرگیری مذاکرات با مسکو تنها زمانی ممکن است که درگیری‌ها در اوکراین پایان یابد.

وی ضمن ابراز امیدواری درباره اینکه مذاکرات صلح باید بر اساس شرایط کی‌یف برگزار شود، گفت: فرانسه آماده میانجیگری در مذاکرات است.

این در حالی است که کرملین گفته‌های ماکرون را رد کرده و گفت: روسیه به صورت دوستانه و سازنده روابطش را بر اساس نگرانی‌ها و احترام مشترک بنا می‌کند. روابط ما با تمامی کشورهای آفریقایی علیه کشورهای ثالث نیست.

در ماه فوریه ۲۰۲۳، "الکساندر بیکانتوف" سفیر روسیه در جمهوری آفریقای مرکزی به اسپوتنیک گفت که نیروهای مسلح این کشور با حمایت مربیان نظامی روسی که ارتش و پلیس این کشور آفریقایی را نیز آموزش می‌دهند، اکثر گروه‌های مسلح غیرقانونی را در این کشور شکست داده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها