کد خبر: 682836
تاریخ انتشار :

حضور پررنگ داماد روحانی در فضای مجازی| مهدی زاده به دنبال انتخابات مجلس است؟

تحرکات این روز‌های کامبیز مهدی زاده داماد حسن روحانی، از سوی برخی از ناظران، در راستای تلاش او برای رسیدن به بهارستان، تفسیر می‌شود. او این روز‌ها حضور پر رنگی در توییتر و برخی رسانه‌ها دارد.

حضور پررنگ داماد روحانی در فضای مجازی| مهدی زاده به دنبال انتخابات مجلس است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از فرارو، داماد حسن روحانی که یک بار ردصلاحیت در انتخابات مجلس را تجربه کرده، این روز‌ها حضور پررنگی در فضای مجازی و رسانه‌ها دارد، ناظران معتقدند فعالیت گسترده او که هر چه به انتخابات مجلس در اسفند ماه نزدیک‌تر می‌شویم، بیشتر می‌شود، نشان از عزم او برای شرکت دوباره در انتخابات دارد.

کامبیر مهدی زاده، که یک بار گفته بود روحانی با وصلت با ترک‌ها خودش را تقویت کرده، متولد سال ۱۳۶۴ در اهر است و دکترای زمین شناسی با گرایش نفت از دانشگاه آزاد تهران دارد. او مدتی مشاور سازمان ملی جوانان ریاست‌جمهوری، مشاور وزارتخانه نفت، قائم‌مقام برنامه‌ریزی پژوهشگاه صنعت نفت کشور و مشاور استاندار و فرماندار بوده است.

از برکناری تا رد صلاحیت

انتصاب مهدی‌زاده به عنوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین شناسی در دولت دوم روحانی با واکنش تند افکار عمومی روبه‌رو شد. انتصابی که دو روز بیشتر طول نکشید و در نهایت به دستور شخص روحانی از این سمت برکنار شد.

او یک سال بعد، دومین برکناری خود در دولت روحانی را نیز تجربه کرد، کامبیز مهدی زاده که در معاونت علمی ریاست جمهوری و به عنوان دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه انرژی شاغل بود، از سوی سورنا ستاری برکنار و این ستاد نیز منحل شد.

چند ماه بعد داماد روحانی برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو ثبت نام کرد. کامبیز مهدی زاده که همراه با دختر حسن روحانی به فرمانداری تبریز رفتند، به خاطر شال‌های سفید رنگ‌شان سوژه شبکه‌های اجتماعی شدند.

واکنش افکار عمومی به ثبت‌نام داماد روحانی در انتخابات، اما به شدت منفی بود. عده‌ای به ماجرای "ژن خوب" اشاره کرده‌اند و بحث ورود آقازاده‌ها به انتخابات را نقد کرده‌اند، و برخی دیگر کارآمدی و تخصص او را به چالش کشیدند. در نهایت هم نتوانست از سد شورای نگهبان بگذرد و رد صلاحیت شد.

رد صلاحیت آقا داماد هم البته بدون حاشیه نماند و به جدالی لفظی بین دولت و شورای نگهبان ختم شد.

حسن روحانی در جلسه هیات دولت گفته بود: «مردم تنوع می‌خواهند. بگذارید در میدان انتخابات همه احزاب و گروه‌ها شرکت کنند، ضرر نمی‌کنید. با یک جناح نمی‌شود، کشور را اداره کرد» عباسعلی کدخدایی، سخنگوی وقت شورای نگهبان در واکنش به انتقاد روحانی در توییتی نوشت: «جنجال برای تایید افراد فاقد صلاحیت تازگی ندارد، اما پیشگامی رییس جمهوری در این پروژه ضدملی تاسف‌بار است. نمی‌دانستیم عدم تایید بستگان به معنی حذف جناح‌های دیگر است».

کامبیز مهدی‌زاده که خودش را در متن این حاشیه می‌دید نیز به تندی از شورای نگهبان انتقاد کرد و نوشت: «نمی‌دانستم مدال آوردن در دنیا و بالا بردن پرچم جمهوری اسلامی ایران در کانادا و آمریکا و نسبت داشتن با رئیس جمهور محترم، باعث عدم احراز صلاحیت بنده می‌شود! اما در عجبم که افرادی که پرونده آن‌ها در سال ۸۴ در دست آقای روحانی بود و نگذاشت منتشر شود، چطور تایید شده‌اند! نسبت داشتن با کسی نباید باعث تایید یا رد صلاحیت شود، اما چرا جاده شما یکطرفه است؟»

آقای داماد، برمی‌گردد؟

حالا چند سال از آن روز‌ها گذشته است. برخی فعالان سیاسی، حضور مداوم مهدی‌زاده در برخی رسانه‌ها و واکنش‌های توییتری او به تحولات روز را بی‌دلیل نمی‌دانند و آن را در راستای تلاش برای حضور در انتخابات پیش‌روی مجلس، تحلیل می‌کنند.

جدال توئیتری داماد روحانی با برخی از هوادارن دولت رئیسی

برخی هواداران دولت ابراهیم رئیسی نیز که پیشتر سعی در نادیده گرفتن تحرکات داماد روحانی را داشتند، این روزها، در پی واکنش برآمده‌اند و به انتقاد‌های او پاسخ می‌دهند. چند روز پیش توییت کامبیز مهدی زاده درباره تفاوت دولت روحانی و رئیسی با واکنش یک برنامه تلویزیونی روبه رو شد.

داماد روحانی در یکی از آخرین اظهارنظرهایش درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری گفته: «رئیسی قطعا در دور بعد رئیس جمهور خواهد شد البته به این شرط که کسی کاندیدای ریاست جمهوری نشود و، چون این فرض محال است بهتر است از امروز او به فکر آماده سازی دفتر ریاست جمهور‌ی سابق باشد.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها