کد خبر: 688092
تاریخ انتشار :

پشت‌پرده دیدار سفیر ایران با رئیس حزب دموکرات کردستان عراق

تسنیم/ طی سفری که سفیر جمهوری اسلامی ایران به کردستان داشت، با مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان دیدار و گفتگو کرد.

پشت‌پرده دیدار سفیر ایران با رئیس حزب دموکرات کردستان عراق
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان و محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در بغداد درباره اوضاع سیاسی و امنیتی در منطقه و روابط بین اقلیم کردستان و عراق رایزنی کردند.

آل صادق در این دیدار از بارزانی و اقلیم کردستان بابت ارائه تسهیلات و خدمات به زائران ایرانی تقدیر و بر توسعه روابط بین اقلیم کردستان و ایران تاکید کرد.

دو طرف درباره اختلافات بغداد و اربیل گفت وگو و بر لزوم حل آن تاکید کردند.

اربعین امسال دومین سالی بود که زائرانی ایرانی از طریق گذرگاه‌های مرزی در اقلیم کردستان وارد خاک عراق می‌شدند و به سمت کربلا می‌رفتند.

سفیر ایران همچنین با نیچروان بارزانی رئیس این اقلیم دیدار و گفت و گو کرد.

سفیر کشورمان در این دیدار از مقامات اقلیم کردستان عراق برای ارائه تسهیلات ارائه شده به زائران اربعین حسینی تقدیر و تشکر کرد.

آل صادق همچنین بر اجرای توافقات امنیتی و تقویت و گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق و نیز گفتگو و تعامل سازنده بین اقلیم کردستان عراق و دولت فدرال این کشور تاکید کرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار سفیر ایران ضمن تاکید بر پایبندی اقلیم به توافق ایران و عراق، گفت که اجازه تهدید امنیت ایران از اقلیم کردستان را نخواهد داد.

بارزانی در این دیدار ضمن تاکید بر اینکه اقلیم کردستان به توافق امنیتی ایران و عراق پایبند است، اشاره کرد که اجازه ظهور هرگونه تهدید امنیتی برای ایران از اقلیم کردستان را نخواهد داد

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها