سایت هواداری باشگاه استقلال

امین حیایی | امین حیایی بیوگرافی

خبر فوری ؛ امین حیایی درگذشت؟ | تصادف وحشتناک در جاده کرج به تهران برای امین حیایی

خبر فوری ؛ امین حیایی درگذشت؟ | تصادف وحشتناک در جاده کرج به تهران برای امین حیایی

در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر درگذشت امین حیایی، روزبه معینی مدیر برنامه‌های این بازیگر در پست اینستاگرامی خود این خبر را تکذیب کرد.

در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر درگذشت امین حیایی، روزبه معینی مدیر برنامه‌های این بازیگر در پست اینستاگرامی خود این خبر را تکذیب کرد.

معینی در این باره نوشت:

دوستان عزیز وطرفداران امین حیایى عزیز

آقاى حیایى در سلامت کامل به سر مى برن و دچار هیچ سانحه اى نشدن واقعا دست ازاین شایعه سازى بردارین و با آبرو و احساسات هنرمندان و خانواده هایشان و طرفدارانشان بازى نکنین ، به امید روزى که ریشه شایعه و شایعه پراکنى از دنیا پاک شود.

امین حیایی

شب گذشته داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی‌شان به قتل رسیدند. امین حیایی از بازیگران سینما و تلویزیون ایران بعد از شنیدن این خبر خود را به مقابل ویلای این کارگردان رساند.

امین حیاییبیوگرافی امین حیایی

امین حیایی بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی و یکی از چهار داور برنامه عصرجدید متولد ۱۹ خرداد ۱۳۴۹ در تهران است. او در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود و در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بازیگر نقش دوم برای فیلم براده ‌های خورشید شد. خیلی زمان برد تا بتواند به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم ‌های سینمایی بازی کند و در اولین نقش آفرینی اش به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم سیب سرخ حوا چندان موفق نبود.

امین حیاییامین حیایی در سال ۱۳۸۱ با بازی در شش فیلم: مزاحم، مانی و ندا، مونس، اثیری، رز زرد و بوی بهشت روی پرده سینماهای تهران رفت و از این حیث رکورد دار بود. از جمله افتخارات امین حیایی می توان به سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره سی و ششم فیلم فجر اشاره کرد. همسر وی نیلوفر خوش ‌خلق از بازیگران سینمای ایران است.

امین حیایی

امین حیایی سابقه بازیگری در آثاری همچون خودزنی، رژیم طلایی، مهمان، ستاره می شود، سلام بر عشق، عروس فراری، رز زرد، شارلاتان، زن ها فرشته اند، تکیه بر باد، بوی خون، شب، بیداری رویاها، آقازاده، قلب یخی، ساخت ایران، جانان، چشم و گوش بسته، درخونگاه، شعله ور، آسمان من، دارکوب، خانوم، ثبت با سند برابر است، سه بیگانه، هلن، سن پطرزبورگ، چه کسی امیر را کشت؟، اخراجی ها و دایره زنگی را در کارنامه هنری خود دارد.

امین حیایی در 30 سالگی برای دومین بار ازدواج کرد و او و همسرش نیلوفر خوش خلق در سال 1379 با یکدیگر آشنا و این آشنایی منجر به ازدواج شد. نیلوفر خوش خلق متول 1351 و بازیگر است.

این زوج در فیلمهایی همچون قلاده طلا ، دایره زنگی ، مانی و ندا و سریال خوب بد زشت با یکدیگر همبازی بودند.

ورود امین حیایی به عرصه هنر 

امین حیایی بعد از انصراف از دانشگاه به خدمت سربازی رفت و کارهای هنری خود را در مرکز هنرهای نمایشی عقیدی سیاسی نیروی هوایی ارتش آغاز کرد. 

او در سال 1370 زمانی که بازیگر تئاتر کودکان بود، مورد توجه ثریا قاسمی قرار گرفت و با معرفی ایشان اولین تجربه خود را با بازی در فیلم دو همسفر کسب نمود اما فیلم به علت موضوع سیاسی به موقع اکران نشد و او چند ماه بعد در فیلم دو روی سکه مقابل دوربین رفت.

امین حیاییاولین تجربه بازی امین حیایی در تلویزیون

 امین حیایی اولین تجربه بازی در تلویزیون را در سال 1372 با بازی در سریال آپارتمان به کارگردانی اصغر هاشمی به دست‌آورد و در سال 75 با ایفای نقش در سریال دو پنجره درمیان مردم شناخته شد. او در سال 77 با بازی در سریال روزگار جوانی 1 و 2 و سپس در سال 91 با نقش آفرینی در سریال کلاه پهلوی، شهرت فراوانی کسب نمود.

خوانندگی امین حیایی

امین حیایی در کنار بازیگری دستی در نواختن گیتار دارد و در عرصه موسیقی نیز چند قطعه ای خوانده است. او در سال 1380 اولین آلبوم خود بنام بوی بهشت را منتشر نمود و آلبوم باران را در سال 1385 با گروه کویر عرضه کرد. احسان خواجه امیری و امیر تاجیک از خوانندگان مورد علاقه امین حیایی هستند.

امین حیایی به جز بازیگری و خوانندگی، دارای یک موسسه فرهنگی هنری برای استعدادیابی و معرفی بازیگران با استعداد و کافی شاپی زیبا و پرطرفدار به نام کافه وانیل در تهران می باشد

امین حیاییامین حیایی در برنامه عصر جدید

عصر جدید یک مسابقه تلویزیونی استعدادیابی با تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی است. امین حیایی در دو فصل قبل این برنامه به‌ عنوان داور در کنار آریا عظیمی نژاد، رویا نونهالی و سید بشیر حسینی حاضر شد.

امین حیایی در فصل اول این برنامه، به بیشتر افراد رأی سفید می‌داد و با شوخی و دلجویی ناکامان را بدرقه می‌کرد تا جایی که خیلی‌ها به او لقب خرس مهربان برنامه «عصر جدید» را دادند اما او در فصل دوم رویه خود را تغییر داد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار روز سایر رسانه ها