کد خبر: 693514
تاریخ انتشار :

زمان واریز معوقات عقب مانده بازنشستگان مشخص شد | آغاز افزایش 3 برابری حقوق بازنشستگان از ماه آینده+ جزئیات

رمضانعلی سندگدوینی عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در این کمیسیون خبر داد.

زمان واریز معوقات عقب مانده بازنشستگان مشخص شد | آغاز افزایش 3 برابری حقوق بازنشستگان از ماه  آینده+ جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1402 موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در این کمیسیون خبر داد.

رمضانعلی سندگدوینی عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در این کمیسیون خبر داد.

وی گفت: طبق این مصوبه مقرر شد تا در سال اول اجرای برنامه هفتم 40درصد،‌ در سال دوم اجرا 30 درصد و سال سوم اجرای برنامه هفتم نیز 30 درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شود.

طبق این مصوبه حقوق بازنشستگان هم‌رده شغلی کارکنان شاغل افزایش پیدا می‌کند. ضمن اینکه این مصوبه برای تبدیل شدن به قانون علاوه بر تصویب در جلسه علنی مجلس،‌ باید مورد تایید شورای نگهبان نیز قرار گیرد./تسنیم

حقوق بازنشستگان به 90 درصد حقوق کارمندان می رسد

عضوکمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با اشاره به مصوبه این کمیسیون برای افزایش حقوق بازنشستگان گفت: در سه سال اول اجرای این برنامه، حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق کارمندان خواهد رسید.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانا، از تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه خبر داد.

 وی بیان کرد: ضریب حقوق بازنشستگان در طول سه سال اول اجرای قانون برنامه هفتم به میزانی افزایش پیدا می کند که حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلان برسد.

 وی ادامه داد: در سال اول اجرای برنامه هفتم ۴۰درصد،‌ در سال دوم اجرا ۳۰ درصد و سال سوم اجرای برنامه هفتم نیز ۳۰ درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شود تا نهایتا حقوق بازنشسته به ۹۰ درصد حقوق کارمندان برسد.

لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و یکی از موضوعات مورد مناقشه و پربحث در این لایحه، موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بود که در برنامه ششم وجود داشت، ولی در برنامه هفتم حذف شده بود.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها