کد خبر: 697213
تاریخ انتشار :

بازخورد؛

خطر تکثیر لیست‌ها در جبهه اصولگرایی

اهمیت این کانون (رزما) در آنجاست که به کدام طیف از مخالفان قالیباف نزدیک خواهند شد؟ آیا با پایداری و دولتی‌ها به ائتلاف میرسند؟ یا آنکه زاکانی را هم به کنار خود در شورای وحدت می‌برند و کودتای اصلی را در شانا رقم می‌زنند؟

خطر تکثیر لیست‌ها در جبهه اصولگرایی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز، رسانه اصلاح‌طلب «امتداد» با اشاره به گزارش «نامه نیوز» تحت عنوان «کودتا در شورای ائتلاف» نوشته: 

یک اتفاق مهم دیگر هم افتاده که اصولگرایان کمتر از آن سخن می‌گویند. آنهم دلیل تشکیل حزب جدید توسط «حسین الله کرم»  است. این کانون از زمان‌های دور در دهه هشتاد هم با قالیباف اختلاف نظر داشتند. به عنوان محور کانونی مخالفان قالیباف در این بخش از نیروهای حزب اللهی، می‌توان به مخالف کسانی چون «حسین الله کرم»، «منصور ارضی» و «سعید قاسمی» اشاره کرد که هر کدام حکایت جداگانه‌ای دارند.

حسین الله کرم که او را انصارحزب الله و محفلی در شهر ری میشناسند، اخیرا حزبی با عنوان «رزما» تشکیل داده است. الله کرم در دهه هشتاد یکبار تجمعی را در مقابل شهرداری تهران ترتیب داد و در آن سخنرانی قالیباف را تلویحا با عمرسعد قیاس کرده و گفته بود که «به گندم ری نخواهی رسید» کنایه او رسیدن قالیباف به ریاست جمهوری بود.

سعید قاسمی هم که در شبکه سخنرانان مساجد و هیات‌های حزب اللهی ها نقش ویژه و فعالی دارد، بارها در موارد گوناگون علیه قالیباف موضع گیری داشته است. از جمله در مصاحبه با برنامه ای در شبکه افق در مورد قالیباف گفته بود که او «همان حسن روحانی است در لباس خودی»

اما نفر سوم این لیست، حاج منصور ارضی است. او نیزاز دهه هشتاد همراه با همین جمع با قالیباف زاویه داشت اما مهم‌تر از آن اینکه در سال 98 لیست جداگانه‌ای از اصولگرایان را معرفی کرد که در آن نام قالیباف که آن روزها سرلیست اصولگرایان بود در آن دیده نمی‌شد.

حالا اهمیت این کانون در آنجاست که به کدام طیف از مخالفان قالیباف نزدیک خواهند شد؟ آیا با پایداری و دولتی‌ها به ائتلاف میرسند؟ یا آنکه زاکانی را هم به کنار خود در شورای وحدت می‌برند و کودتای اصلی را در شانا رقم می‌زنند؟ لیست‌های ضد قالیباف این روزها بیشتر میشود اما او این روزها بیش از همه از این کانون احساس خطر می‌کند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها