کد خبر: 697340
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

نقشه نهایی «شریان»؛ سرلیستی نیکزاد

اصلی‌ترین نقشه همفکران بذرپاش کسب کرسی ریاست مجلس توسط علی نیکزاد است.

نقشه نهایی «شریان»؛ سرلیستی نیکزاد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز : یکی از مورد توجه‌ترین و پرتحرک‌ترین گروه‌های سیاسی در هفته‌های اخیر «شریان» بوده است. طیفی که گفته‌می شود محوریت مرکزی آن با مهرداد بذرپاش است. 

اینکه سرنوشت احزاب و گروه‌های سیاسی برآمده از دولت‌ها و منسوب به دولت ها چیست و چقدر شانس موفقیت و ماندگاری دارند بحث مفصل و دیگری است که در این مقطع زمانی و نزدیکی به انتخابات مجال طرح آن نیست. آنچه این روزها بیشتر اهمیت دارد، رویکرد این طیف و برنامه‌های انتخاباتی آن است. 

راهبرد انتخاباتی آنها البته پیش‌تر به صورت صریح و بی‌پرده از سوی سخنگوی شریان اعلام شده است. آنطور که خانم حمیدیان گفته آنها بنا را بر رقابت درون جبهه انقلاب گذاشته‌اند. رویکردی که با هدف همیشگی اصولگرایان یعنی وحدت درون جریانی منافات دارد.  

بررسی تبعات و آثار این راهبرد انتخاباتی برای اصولگرایان، برای خود شریان و حتی برای دولت نیز موضوع قابل توجه و حائز اهمیتی است که نیاز به بحث و بررسی‌های بیشتر دارد. جدای از این نکته اما باید دید که تاکتیک‌های «شریان» برای پیشبرد راهبرد مورد نظرش چیست و چه برنامه‌هایی در سر دارد. 

آنطور که خبرنگار «نامه نیوز» مطلع شده، اصلی‌ترین نقشه همفکران بذرپاش کسب کرسی ریاست مجلس توسط علی نیکزاد است. تلاش و تمایل شریانی‌ها به این است که نیکزاد به جای اردبیل از تهران وارد کارزار انتخابات مجلس سیزدهم شده و در سرلیست آنها قرار بگیرد. سرلیستی نیز قطعا به تنهایی مطرح نیست و مقدمه تلاش‌های آتی آنها برای کسب کرسی ریاست مجلس خواهد بود. هرچه باشد نام نیکزاد به عنوان گزینه‌ ریاست مجلس قبلا هم طرح شده اما در مجلس آتی با توجه به احتمال ارائه فهرست‌های جداگانه اصولگرا با سرلیست های متفاوت و تضعیف قابل پیش بینی موقعیت قالیباف ، او می تواند جزو گزینه های مورد حمایت طیفی از نمایندگان منتخب شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها