کد خبر: 698163
تاریخ انتشار :

نمازی: می‌توانیم به سمت ائتلاف میان اصلاحات و اعتدالی‌ها برویم

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه می‌توانیم به سمت ائتلاف میان اصلاحات و اعتدالی‌ها برویم، گفت: ائتلاف، ذات کارکرد حزبی و انتخاباتی است و ائتلاف در انتخابات توسط تشکل‌های سیاسی و گروه‌ها یک اصل مهم است.

نمازی: می‌توانیم به سمت ائتلاف میان اصلاحات و اعتدالی‌ها برویم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب در رابطه با انتخابات و مشارکت گفت: ما باید برای صحبت در موضوع انتخابات و مشارکت ابتدا به مبانی خود در رابطه با موضوعات مربوطه به انتخابات رجوع کنیم.

وی افزود: در ابتدا باید پرسید که انتخاب، معنی لغوی آن چیست! انتخاب به معنای برگزیدن و گزینش کردن است،  این معنی نشان می‌دهد که هرچه در یک انتخاباتی تعداد افراد بیشتر باشند، هم برگزیدن افراد سخت‌تر می‌شود و این گزینش کیفیت آن بالا می‌رود.

نمازی تصریح کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب در چند بعد مطرح شد که یکی از آن برمی‌گشت به اهمیت انتخابات و دومی هم در بحث خواص انتخابات و اثرات انتخابات در کشور و خلأ نبود انتخابات در کشور بود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: یک رهنمود اساسی که رهبر انقلاب داشتند مشارکت قوی و پرشور و رقابت واقعی جناح‌ها و گروه‌های سیاسی، سلامت حقیقی و امنیت کامل برای انتخابات پیش رو بود که باید هم سرلوحه دست اندرکاران انتخابات و هم فعالین سیاسی و احزاب و گروه ها قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: در همین راستا نیز بنده بارها در مصاحبه‌ها گفته‌ام که راهکار خروج کشور از بن‌بست‌ها و مشکلات و رفتن کشور به سمت رشد و توسعه و پیشرفت انتخابات است. این یعنی کم‌هزینه‌ترین راه انتخابات است و رهبر معظم انقلاب به خوبی با شناخت این موضوع چنین راهبردهایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح کردند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در ادامه گفت: رقابت واقعی در انتخابات و به‌طور کلی همه عرصه‌ها حرف اول را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌زند و هرجا رقابت باشد، دیگر سوءاستفاده، رانت و فساد وجود ندارد؛ چراکه رقابت یک اصل شفافی است و هر کسی که تواناتر است کارش بهتر پیش می‌رود.

وی افزود: پس اولین موضوع در انتخابات رقابت است و رقابت نتیجه تعدد کاندیداهاست و باید کاندیداهای متعددی در میدان رقابت وجود داشته باشند تا طرفداران این کاندیداها با یکدیگر رقابت کنند برای پیروزی فرد موردنظر خود و مشارکت شور و نشاط اجتماعی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در جامعه به وجود بیاورند.

نمازی خاطرنشان کرد: اگر این چنین مشارکت افزایش پیدا کند، به فرموده رهبری باعث افزایش انسجام ملی و افزایش وحدت مردم کشور با یکدیگر می‌شود و باعث رشد اقتصادی و رشد علمی کشور هم می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در ادامه اظهار داشت: اگر می‌خواهیم یک رقابتی صورت بگیرد، باید چه فضایی فراهم باشد! خب، همان‌طور که می‌دانید حدودا چهره‌های شاخص زیادی در انتخابات ثبت‌نام نکرده‌اند، اما به هر حال چهره‌هایی که ثبت نام کرده‌اند بعضا در هیات‌های اجرایی رد صلاحیت شدند، از جمله خود بنده. خب، این اتفاق خود به خود کاهش مشارکت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حوزه‌های انتخابیه مختلفی که افرادی مثل بنده و دیگر همفکرانم وجود دارد، در پی دارد.

وی افزود: بنده فکر می‌کنم اولین مخاطب این بیانات رهبری مراکز بررسی نظارت‌ کاندیداها هستند، اما در همین مرحله اگر می‌خواهیم که به تعداد کاندیداها و تنوع کاندیداها افزوده شود، مراکز بررسی صلاحیت کاندیداها که به شکایت‌ها و تأیید صلاحیت‌ها رسیدگی می‌کنند، باید این بیانات رهبری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سرلوحه خود قرار داده و فضای میدان رقابت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باز کنند.

نیازی در ادامه گفت:‌ اگر این اتفاق بیفتد و میدان باز رقابت به وجود بیاید، خود به خود یک جهشی در مشارکت مردم در انتخابات به وجود می‌آید و وقتی مشارکت افزایش یابد، مشروعیت نظام افزایش پیدا کرده و قدرت نظام هم بیشتر شده و ما علامت حضور مردم در میدان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خوبی نشان داده‌ایم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در ادامه با اشاره به تحرکات گروه‌های اصلاح‌طلب در عرصه انتخابات گفت: اگر این فضای رقابتی ایجاد شود، همه جوره پای کار هستیم و در انتخابات شرکت می‌کنیم و کاندیداهایمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ معرفی و حمایت خواهیم کرد و از مردم دعوت می‌کنیم که به پای صندوق‌های رای بیایند.

وی افزود: جبهه اصلاحات نیز هنوز تا جایی که بنده خبر دارم، تصمیمی برای مشارکت یا عدم مشارکت نگرفته و آن ها هم منتظر نتیجه همین هیات‌های نظارت هستند که تأیید صلاحیت‌ها چگونه باشد و اگر امیدوارکننده باشد، قطعا جبهه اصلاحات هم با یک نگاه مثبت در انتخابات شرکت خواهند کرد.

نمازی در پاسخ به سوال ائتلاف نیروهای اصلاح طلب و اعتدالی با یکدیگر گفت: ذات کارکرد حزبی و انتخاباتی ائتلاف است و ائتلاف و با هم بودن در انتخابات توسط تشکل‌های سیاسی و گروه‌ها یک اصل مهم است و ما می‌توانیم به سمت یک ائتلاف برویم و امکان ائتلاف وجود دارد و وقتی زمینه ائتلاف فراهم باشد، چه اشکالی دارد که ائتلاف بین گروه‌های نزدیک به هم برای پیروزی در انتخابات به وجود بیاید.

عضو شورای مرکزی کارگزاران در پایان گفت: قطعا وقتی هماهنگی و ائتلاف بیشتری بین نیروهای هم فکر و نزدیک به هم صورت بگیرد باعث پیروزی و موفقیت می‌شود و ما هم به دنبال این موضوع هستیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها